تاریخ : 1398/11/21 22:18
شناسه : 210017

5 دستگاه آنالايزر آنلاين سنجش كيفي آب شرب چاه هاي باقر شهر با حضور رئيس شوراي اسلامي و شهردار باقر شهر، مدير عامل شركت پالايش نفت تهران و جمعي از مسئولين شهري و محلي راه اندازي شد.



به گزارش شاخه از شهرستان ری -  مقارن با چهل و يكمين سالروز فجر انقلاب اسلامي، شركت پالايش نفت تهران در راستاي ايفاي مسئوليت هاي اجتماعي خود و ارتقاء سلامت شهروندان و مطابق مصوبه فرمانداري شهرستان ري با هدف ارزيابي سريع كيفيت آب منطقه با صرف هزينه اي بالغ بر 30 ميليارد ريال اقدام به نصب و راه اندازي ايستگاه هوشمند سنجش كيفي 5 حلقه چاه آب شرب باقر شهر نموده و قابليت كنترل لحظه اي كيفيت آن ها در هر لحظه از شبانه روز را فراهم ساخته است.


از ويژگي هاي بارز اين پروژه، هوشمند سازي تمامي اركان ايستگاه از قبيل كنترل پارامترهاي حساس و كليدي همانند بار آلي، نيترات، كدورت، ذرات معلق، هدايت الكتريكي، قدرت اسيد و بازي، دما، ذرات محلول، TOC,BOD,COD و برخي پارامترهاي ديگر در كنار كنترل عوامل فيزيكي همانند فرماندهي به پمپ ها، كنترل فشار آب، عوامل امنيتي ايستگاه و غيره مي باشد.


همچنين اجراي اين پروژه در راستاي عمل به فرمايش مقام معظم رهبري (مدظله) از طريق يك سازنده داخلي پيش برده شد كه علاوه بر كمك بر کاهش هزينه و جلوگيري از خروج ارز از كشور به بستر سازي و ارتقاء ظريفت توليد داخلي كمك بسزايي نموده است.


اين در حالي است كه آلودگي ها يكي از معضلاتي است كه منابع آب را تهديد مي كند. آب از لحظه بارش با آلاينده هاي هوا تماس مي يابد و سپس با جاري شدن در سطح زمين و تماس با انواع آلاينده ها آلوده می‌شود. اين آلودگي ها از طريق چرخه آب به طرق مختلف به منابع آبي (زير زميني و سطحي) منتقل مي شود. لذا به منظور پايش كيفي آب و آگاهي از كيفيت آب آشاميدني استفاده از سامانه هاي سنجش لحظه اي ابزار مفيدي براي ارزيابي كيفيت آب مي باشد.


گفتني است كه رعايت الزامات زيست محيطي و احترام به حقوق حقه شهروندان باقر شهر از جمله مواردي است كه همواره مدنظر مديران شركت پالايش نفت تهران قرار داشته كه در اين خصوص اقدامات درخور توجهي صورت پذيرفته است.


انتهای پیام /

پاسخی بگذارید