سردار دهقان در اصفهان:
تاریخ : 1398/11/22 17:30
شناسه : 210025

اصفهان - مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی گفت: هیمنه نظامی آمریکا در در ذهن جهانیان نفوذناپذیر است اما انتقام سخت ما اخراج آمریکا از منطقه خاورمیانه و تمام مناطق اشغالی خواهد بود.

 سردار حسین دهقان پیش از ظهر سه شنبه در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن در میدان امام خمینی (ره) اصفهان با بیان اینکه ۲۲ بهمن از ایام الله انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: امروز پس از ۴۰ سال شعارهای انقلاب ما با همان سرزندگی، ابهت و تازگی به عرصه آمده است؛ انقلاب ما شعارهای بنیادینی داشت که برآمده از نهاد انسانی و فطرت انسانی بود و پیام آزادی انسان از یوغ نظام‌های فاسد استکباری و رهایی از یوغ استکبار جهانی و کشورهای وابسته بود.

وی افزود: انقلاب ما شعار آزادی و جمهوری را بر سر زبان‌ها انداخت و اخلاق و معنویت را به عرصه زیست اجتماعی آورد و ثابت کرد دین می‌تواند نظام سیاسی را ایجاد کند و با مبانی احکام و شرع اسلامی نظام سیاسی کارآمد و موفقی را در دنیا به نمایش گذاشت.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح با بیان اینکه انقلاب ما به جهانیان نشان داد می‌توان عزیز و مستقل بود و پیشرفت کرد اگر به مردم تکیه کنیم و با توانمندی‌های مردم به دنبال تحقق شعارها باشیم، تصریح کرد: انقلاب ما شعار عدالت را در دنیا پایه گذاری کرد که پایه همه نظام‌های اجتماعی و مایه حیات و تداوم آنهاست.

انقلاب ما استقلال سیاسی را برای جهانیان ترجمه کرد

وی به این نکته اشاره کرد که انقلاب ما استقلال سیاسی را برای جهانیان ترجمه کرد و حیات سیاسی ما ترجمان حقیقی همین استقلال است و ابراز داشت: در طول ۴۰ سال گذشته بیشترین فشارها را از نظام سلطه تحمل کردیم، نظامی که با بیشترین برنامه‌ها بر علیه ملت ما به صحنه آمد اما ملت ما آزادی و عزت و استقلال را در برابر ذلت انتخاب کرد و این چیزی است که جهان امروز به آن نیاز دارد.

سردار دهقان تاکید کرد: اگر ملتی در جهان جهان استقلال و عزت می‌خواهد و قصد دارند نظام‌های سیاسی مورد طلب خود را در کشورشان مستقر کنند تنها راهی در مقابل دارند و الگویی که نشان می‌دهد در مسیر صحیح قرار دارند انقلاب اسلامی ایران است.

امام خمینی (ره) احیاگر اسلام و پدیدآورنده نظریه نظام ولایی و ولایت فقیه بود

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه امروز در ۲۲ بهمن ۹۸ حیات و امنیت خود را مدیون امام خمینی (ره) و شهدایی هستیم که در راه تحقق مسیری که امام بنیان نهاد جان خود را فدا کردند، اظهار داشت: امام خمینی (ره) به عنوان احیاگر اسلام و پدیدآورنده نظریه نظام ولایی و ولایت فقیه بود و فصل جدیدی را در حیات سیاسی ملت ما و پیامدهای مطابقی را در عرصه جهانی در ساحت انقلاب بنیان نهاد.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح بیان داشت: امروز به اندازه چهل سال گذشته امام خمینی زنده است و به عنوان یک حقیقت زنده در همه عرصه‌های موفقیت نظام می‌درخشد و حضور دارد که به روح ملکوتی وی درود می‌فرستیم.

وی تاکید کرد: در طول سالهای گذشته این انقلاب به دست جانشین برحق امام خمینی (ره) از بسیاری از عرصه‌های خطر عبور کرده است و به یقین ملت ایران با ولایت مداری و تبعیت از رهنمودهای سازنده ایشان فصل دوم انقلاب را همانند گام اول با اقتدار، صلابت و پیشرفت پیش خواهند برد.

سردار دهقان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مقارن شدن چهلمین سالروز شهادت سردار سلیمانی با چهل و یکمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حاج قاسم سلیمانی یکی از فرزندان امام و از افرادی است که در مکتب امام رشد کرد و به کمال و به تعالی رسید و به عنوان سرباز ولایت الگویی برای همه جوامع بشری است.

وی شهید سلیمانی را انسانی در تراز انقلاب اسلامی توصیف کرد و بیان داشت: سردار دل‌ها فرمانده‌ای با تدبیر، همیشه حاضر در صحنه، یک فرد انقلابی متواضع، دین مدار و متشرع و یک معلم بزرگ عرصه جهاد و دفاع بود و توانست در مکتب امام ابعاد روحی و معنوی خود را چنان ارتقا دهد که در دل ملت‌ها و مردم ایران و جهان جای بگیرد.

سردار سلیمانی ندای فطرت همه آزادیخواهان جهان در مبارزه با ظلم است

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح تاکید کرد: سردار سلیمانی ندای فطرت همه آزادیخواهان جهان و شخصیتی است که با برنامه‌های ننگین نظام صهیونیستی به شکل پیوسته مبارزه کرد و راهی را گشود و مکتبی را بنیان نهاد که نتیجه آن صلح و ثبات و امنیت است.

وی اضافه کرد: حاج قاسم در منطقه ما در عراق، سوریه، افغانستان، بحرین و همه کشورهای اسلامی در معرض تجاوز و ترور بودند حضور داشت، در کنار مردم ایستاد، جوان‌ها و همه مردم را در برابر ترور و استکبار تجهیز کرد، آموزش داد، به صحنه آورد در کنار آنها خطر پذیرفت و از حق و عدالت دفاع کرد و با ظلم جنگید.

سردار دهقان با اشاره به اینکه سردار سلیمانی به انقلاب و در مسیر انقلاب کمک کرد و در این مسیر اثبات کرد انقلابی بودن چه معنایی دارد، تصریح کرد: انقلابی بودن به معنای ولایت مداری، همراهی و همکاری با ملت در همه صحنه هاست.

وی افزود: آن چیزی که به یک ملت معنا می‌دهد یکپارچگی، انسجام و وحدت است و هیچ محدودیتی در مسیر پیمودن راه حق نمی‌تواند مانع از راه حق باشد؛ بر این اساس انقلابی بودن یعنی با بصیرت تمام راه، رسم و هدف دشمن را بشناسیم و به هنگام و به موقع برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن به صحنه بیاییم.

سردار سلیمانی در کنار همه اقوام و مذاهب برای دفاع از حقیقت ایستاد

مشاور فرمانده کل قوا تصریح کرد: این امر نشان می‌دهد تشخص راهی برای رشد و تعالی باز نمی‌کند بلکه تواضع در برابر ملت، پذیرش مردم فارغ از مذهب، جغرافیا، قومیت و غیره می‌تواند در این راه تأثیر گذار باشد همان‌گونه که سردار سلیمانی در کنار همه اقوام و مذاهب در سوریه و عراق برای دفاع از حق و حقیقت ایستاد.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی در کنار انسان و انسانیت ایستاد و رمز ماندگاری وی همین است، گفت: سردار سلیمانی توانست در دو دهه گذشته تمامی برنامه‌هایی که نظام سلطه و مثلت عبری عربی برای منطقه طراحی کرده بود با شکست مواجه کند.

استکبار جهانی می‌خواهد صدای اسلام و ندای مبارزه با اسرائیل به فراموشی سپرده شود

سردار دهقان با اشاره به اینکه استکبار جهانی می‌خواست چهره منطقه را به‌نوعی عوض کند که صدای اسلام و ندای مبارزه با اسرائیل به فراموشی سپرده شود، اظهار داشت: دنیای استکبار درصدد بود که کاری کند تا دنیای اسلام روابطش با اسرائیل عادی سازی و شعار نیل تا فرات را عینیت ببخشد و مردم و مسلمانان را از مسیر حقیقی عزت‌آفرین که تکیه به اسلام است فاصله دهد.

وی ادامه داد: در همین راستا آنها تلاش کردند تا یاس، ناامیدی، نفرت، کینه و جدایی را در میان ملت‌های مسلمان آن‌چنان ریشه دهند که زمانی نتوان مشاهده کرد دنیا اسلام «ید واحده» شده و امت اسلام شکل گرفته و زمینه استقرار امت اسلامی و در واقع زمینه ظهور امام زمان فراهم نشود اما حاج قاسم سلیمانی طومار این توطئه عمیق خائنانه و غیر انسانی و اسلامی را در هم شکست.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح تاکید کرد: امروز ملت عراق هر روز یک شعار انقلابی را در درون خود بارور می‌کند بدین معنا که اگر امنیت، ثبات رشد و توسعه می‌خواهند فقط در سایه پاک کردن حضور فساد انگیز آمریکاست؛ امروز به حول و قوه الهی به جایی رسیدیم که رئیس پارلمان کویت ورق معامله ننگین قرن را جلوی چشم جهانیان به زباله دانی می‌اندازد و مرگ این معامله نقطه پایانی بر توطئه‌های استکبار در این ارتباط خواهد بود.

معامله قرن از تراوشات ذهن معلول ترامپ سرچشمه می‌گیرد

وی با اشاره به اینکه معامله قرن به فرموده رهبر انقلاب پیش از مرگ ترامپ نابود خواهد شد، تاکید کرد: آیا می‌توان سرزمین یک ملت را با پول خرید و آیا ملت فلسطین از هویت تاریخی خود خواهد گذشت؛ به یقین پاسخ این سوال خیر است، معامله قرن ناشی از ذهن معلول و ضربه مغزی شده ترامپ و اطرافیان وی است که می‌خواهند مسئله تاریخی را با پول حل کند اما ملت فلسطین و کشورهای مسلمان در این مسیر کوتاه نخواهند آمد و این ننگ تاریخی را نخواهند پذیرفت.

سردار دهقان با بیان اینکه ۴۱ سال از انقلاب ما گذشته است، فراز و فرودهای مختلفی را پشت سر گذاشتیم و امروز قله‌های موفقیت جلوی چشم ماست می‌پذیریم، ابراز داشت: البته در این راه کاستی‌هایی داریم و تجربه کردیم اما بر این باوریم این ملت آن چنان عزم دارد و مصمم است که مشکلات فعلی را پشت سر می‌گذارد و به قلعه‌های رفیع موفقیت می‌رسد.

انقلاب اسلامی ایران فصل جدیدی در تاریخ گشوده است

وی با اشاره به اینکه موفقیت‌ها در کارنامه نظام ما، یک لیست بلندبالایی را شکل می‌دهد اما به دلیل اینکه در معرض این موفقیت بودیم کمتر ابعاد آن را حس می‌کنیم، بیان داشت: دیگرانی که در این مسیر نظاره گر راه انقلاب هستند بهتر از ما متوجه این موفقیت‌ها هستند و خوب می‌فهمند که با انقلاب ما فصل جدیدی در تاریخ باز شده است که ادامه خواهد داشت.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح با اشاره به اینکه ما با پیروزی انقلاب اسلامی از یک نظام فاسد ستم شاهی به نظام الهی منتقل شدیم، ابراز داشت: در این راه ما مردم سالاری حقیقی را تجربه و به دنیا نشان دادیم بین معنویت و اخلاق و سیاست می‌تواند تفکیکی نباشد به نوعی که دین می‌تواند اداره امت و ملت را برعهده بگیرد و اراده و عزم ملی عنصر اصلی به ارمغان آوردن موفقیت برای مردم جهان است.

انقلاب عرصه بروز استعدادهای درونی کشور و ملت بود

وی انقلاب را عرصه بروز استعدادها توصیف کرد و ابراز داشت: ما به دنیا نشان دادیم حفظ استقلال و تمامیت ارضی اگر هزینه می‌خواهد ملت ما آن را پرداخت خواهد کرد؛ امروز در بسیاری صحنه‌های در حوزه علم و فناوری در میان کشورهای پیشرفته هستیم؛ ما در عرصه‌های مختلف واحدهای صنعتی شرکت اقدامات زیربنایی زیرساختی دستاوردهای عظیمی به دست آوردیم اما با آنچه شایسته ملت است فاصله داریم که به حل و قوه الهی راه موفقیت ما ادامه خواهد داشت.

سردار دهقان با تاکید بر اینکه امروز به عنوان تکرار یوم الله ۲ بهمن ۵۷ در تاریخ ما ثبت می‌شود، به اقدامات و صحبت‌های یاوه ترامپ در مدت اخیر اشاره کرد و ابراز داشت: ترامپ حاضر است انسانیت را فدا کند تا نام وی زنده باشد و با کردار خود نشان داد دولت آمریکا به هیچ اصل پایبند نیست و قانون در سطح دنیا همچنان قانون جنگل است یعنی اگر کسی قدرت دارد می‌تواند برای بقیه تعیین تکلیف کند.

ملت ایران دارای عزم و اراده قاطع برای مبارزه با تجاوز و فزون‌خواهی آمریکاست

وی با اشاره به حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد گفت: ملت ما با موشک باران پایگاه راهبردی آمریکا ثابت کرد دارای عزم و اراده قاطع برای با مبارزه تجاوز و فزون خواهی آمریکاست و از قدرت دفاعی خود در راستی منافع خود استفاده کرده و اجازه نمی‌دهد بدخواهان این ملت برای هجوم به ایران برنامه ریزی کنند.

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح تصریح کرد: ما ثابت کردیم به لحاظ فناوری از چنان قدرتی برخوردار هستیم که می‌توانیم هیمنه نظامی و فناوری آمریکا را در هم بشکنیم، به حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد ثابت کرد آمریکا روزهای پایانی خود را در منطقه طی می‌کند.

وی با اشاره به انتقام سخت ایران پس از به شهادت رساندن سردار سلمانی گفت: هیمنه نظامی آمریکا در در ذهن همه جهانیان نفوذناپذیر است اما انتقام سخت ما خروج آمریکا از منطقه خواهد بود و بر این اساس در ادامه مسیر باید در همه ابعاد قوی شویم.

نماینده مجلس باید از فریاد کشیدن بر علیه نظام سلطه نهراسد

سردار دهقان در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به انتخابات دوم اسفند ابراز داشت: مردم باید افرادی را انتخاب کنند که بیان حضور، اراده عزم و خواسته‌ای باشد که امروز ملت ما در راهپیمایی‌ها اعلام کرده است؛ افراد انقلابی شجاع، مؤمن که دارای روحیه جهادی هستند و از فریاد کشیدن بر علیه نظام سلطه ابایی ندارند.

پاسخی بگذارید