رئیس قوه قضاییه تاکید کرد
گروه: سیاسی / قضایی
تاریخ : 1398/11/22 17:26
شناسه : 210031

مشهد- رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه مردم در تشییع پیکر شهید سلیمانی ثابت کردند که رأی آن‌ها به مقاومت است و نه به مذاکره، گفت: همین خون و همبستگی مردم، به خروج آمریکا از منطقه خواهد انجامید.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، ظهر امروز در مراسم پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه مشهد در حرم رضوی، اظهار کرد: امروز در دنیا مستقل‌ترین کشور، ایران اسلامی است که اساس آن بر پایه رأی مردم است.

وی با بیان اینکه خواست انقلابیون، امروز شکل گرفتن نهادها در سطح تراز انقلاب پر شکوه اسلامی است، اظهار کرد: خواست مردم پاک شدن سازمان‌ها و نهادهای مختلف از آلودگی است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مردم در حال حاضر همان اصول گذشته و اولیه انقلاب را مطالبه دارند، افزود: امروز همه مردم ایران، همان شعارها و آرمان‌هایی را فریاد می‌زنند که در ۲۲ بهمن ۵۷ فریاد زده و مطالبه می‌کردند.

وی با تأکید بر اینکه امروز خواسته انقلابیون، شکل گرفتن نهادهایی در سطح تراز انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: خواسته مردم، پاک شدن سازمان‌ها و نهادهای مختلف، از آلودگی است. پیشرفته شدن کشور با مصرف کالاهای پیشرفته، دوستی با کشورهای پیشرفته و… حاصل نمی‌شود، بلکه پیشرفت کشور زمانی محقق می‌شود که معنویت و عدالت در جامعه جریان داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه پیشرفت فقط در حوزه توسعه صنعت نیست، ابراز کرد: ما توسعه‌یافتگی را در پرتو نیاز انسان می‌دانیم. ۷۰ سال ظلم به مردم فلسطین حاصل جدایی سیاست و معنویت است. پیام امام خمینی (ره)، پیوند سیاست و معنویت است، امروز نیز مقام معظم رهبری بر همین مسئله تأکید دارند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه با کشورهایی که با ما دشمنی ندارند، ارتباط خواهیم داشت، گفت: پیشرفت کشور در گرو توانمند شدن در تولید کالاهای داخلی، علم و فن‌آوری است، لذا توصیه‌های رهبری به مردم و دولتمردان نیز همین موضوع است.

وی با تأکید بر اینکه عدالت از اهداف مهم امام خمینی (ره) است، ابراز کرد: مردم امروز باید کامشان به عدالت شیرین شود. اجرای عدالت باید در زمینه‌های مختلف از جمله فرهنگ، اجتماع و … باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه عدالت چشیدنی است و صرفاً گفتنی نیست، اظهار کرد: مردم در زمینه دشمن‌شناسی مردانه عمل کرده و مردانه امتحان پس داده‌اند. هر جا که مردم احساس کنند دشمن در حال سوءاستفاده از موقعیت است، بسیار با بصیرت حرکت می‌کنند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: مردم در تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی اثبات کردند که رأی آن‌ها به مقاومت است و نه به مذاکره. امروز حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، پیامی به همه مسئولان است. پیام ۲۲ بهمن ۹۸ این است که ایران باید قوی شود. باید قوی و محکم در برابر همه دشمنان، در همه عرصه‌ها ظاهر شویم.

وی با تأکید بر اینکه دشمن باید بداند که ما قوی هستیم، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند: «اگر دشمن نمی‌تواند بر ما هجوم کند، دلیلش این است که ما قوی هستیم»، لذا این قوی شدن، علم و عمل را با هم می‌خواهد، اگر قوی باشیم، می‌توانیم در حوزه‌های مختلف حرف برای گفتن داشته باشم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: در هر حوزه‌ای که مسئولین قوی ظاهر شدن مردم نیز پشتوانه آن‌ها بودند، مانند حرکتی که در منطقه توسط شهید سلیمانی انجام شد و عقبه راهبردی آن نیز مردم بودند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: در چند ماه اخیر، مردم نگاهشان به ایستادگی و مقاومت است. دشمن سعی داشت تا به مردم القا کنند که در مقاومت سودی وجود ندارد، اما موفق نشد. دشمنان می‌خواهند با القای فساد به مردم آنان را از نظام ناامید کنند ولی امروز هیچ‌گونه فسادی در جامعه قابل پذیرش نیست.

وی با بیان اینکه امروز به برکت حضور و نگاه مردم در مبارزه با فساد، اجازه نخواهیم داد تا فساد ی در کشور شکل بگیرد، افزود: شکل گرفتن مجلس انقلابی نیز از نکات مهم در زمینه مبارزه با فساد است. کسانی که با سخن و عملشان مردم را ناامید می‌کنند، قطعاً در جهت راهبرد دشمن عمل کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان بیان کرد: امروز چهل و یکمین سالگرد انقلاب را در حالی جشن می‌گیریم که آینده انقلاب بسیار روشن است. امروز خون شهدا باعث بصیرت در جامعه شده است، لذا همین خون و همبستگی مردم منطقه، به خروج آمریکا از منطقه خواهد انجامید.

پاسخی بگذارید