تاریخ : 1398/11/30 22:34
شناسه : 210058

کاندیدای میان دوره ای خبرگان رهبری از استان تهران گفت : کسانی که صلاحیت علمی بالا و مجتهد مسلم هستند، می توانند نماینده مجلس خبرگان شوند.




به گزارش شاخه سبز از ری - حجت ‌الاسلام والمسلمین سید احمد موسوی کاندیدای انتخابات میان‌دوره مجلس خبرگان رهبری در تهران، امروز در جمع خبرنگاران درباره انتخابات مجلس خبرگان گفت: بنده سید احمد موسوی متولد روستای قمصر از بخش کهریزک شهرستان ری از توابع استان تهران هستم.

وی با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری یک نهاد مستقل و موثر در جمهوری اسلامی است، ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری وابسته به هیچ نهادی نبوده و خود قوانینش را تصویب می کند.

حجت ‌الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به اینکه مجلس خبرگان رهبری متشکل از فقها و مجتهدان برجسته کشوری است، ابراز کرد: اعضای مجلس خبرگان پس از تایید صلاحیت شورای نگهبان توسط مردم انتخاب می شوند.

کاندیدای انتخابات میان‌دوره مجلس خبرگان رهبری در تهران با اشاره به اینکه مسائل مختلف جامعه در کمیسیون های اجتماعی و سیاسی مجلس خبرگان بررسی می شود، ابراز کرد: با این بررسی ها اگر نیازی به تذکر باشد مجلس خبرگان به دولت متذکر و یا پیشنهادات خود را به محضر رهبر انقلاب ارائه می دهد.

وی با اشاره به اینکه دوره مجلس خبرگان 8 ساله است و انتخابات دوم اسفند انتخابات میان دوره خواهد بود، عنوان کرد: در صورتی که اعضای مجلس خبرگان دار فانی را وداع بگویند انتخاب میان دوره ای مجلس در اولین فرصت برگزار می شود.

حجت ‌الاسلام والمسلمین موسوی ادامه داد: مردم تهران در دوم اسفند از میان 15 کاندید به 3 تن می توانند رای دهند.

کاندیدای انتخابات میان‌دوره مجلس خبرگان رهبری در تهران به سوابق خود اشاره کرد و گفت: بنده 20 سال به عنوان امام جمعه باقرشهر و کهریزک در خدمت مردم این خطه بودم و ارتباط قوی با اهالی باقرشهر و کهریزک مبین جایگاه و فعالیت هایی است که انجام دادم.

وی گفت: یکی از وظایف مهم اعضای مجلس خبرگان شناسایی و معرفی ولی فقیه به مردم است کاری که سال 68 انجام شد. کسانی که صلاحیت علمی بالا و مجتهد مسلم هستند می توانند نماینده مجلس خبرگان شوند.



انتهای پیام /

پاسخی بگذارید