رضایی:
تاریخ : 1398/12/21 15:19
شناسه : 240146

دبیر مجمع تشخیص مصلحت با اشاره به پاسخ مجمع به استفساریه مجلس گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اصلاح مهلت و مواعید مصوبه آذرماه خود، تسویه بدهی بدهکاران بانکی را تا پایان خرداد ۱۳۹۹ به تعویق انداخت.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به پاسخ مجمع به استفساریه مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اصلاح مهلت و مواعید مصوبه آذرماه خود، تسویه بدهی بدهکاران بانکی را تا پایان خرداد ماه 1399به تعویق انداخت.

رضایی با اشاره به تاخیر بانک مرکزی در ابلاغ دستورالعمل اجرایی، مصوبه مجمع و تاثیر محدودیت‌های احتیاطی اعمال شده در موضوع شیوع بیماری کرونا بر اقتصاد و کسب و کارها، بر لزوم همراهی نظام بانکی با بدهکاران و تعویق سررسید وام‌ها تاکید کرد.

وی در خصوص تقاضای استفساریه مجلس شورای اسلامی از مجمع پیرامون طرح دو فوریتی تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور، گفت: مجمع با تفسیر مصوبه خود مهلت پایان تسویه را پایان خرداد ماه اعلام کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نظر تفسیری مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرح زیر به مجلس ابلاغ شد: «با توجه به مفاد مذاکرات صحن مجمع و تبصره ماده واحده این قانون، مهلت لازم برای مراجعه مشمولان مصوبه یاد شده به بانکها و موسسات اعتباری، از زمان صدور دستورالعمل بانک مرکزی قریب سه ماه تشخیص داده شده بود. لذا مهلت مذکور تا پایان خرداد 1399 ادامه خواهد داشت.»

شایان ذکر است مجمع تشخیص مصلحت نظام بیستم آذرماه 1398 قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور را با دستورالعمل بانک مرکزی و انجام اصلاحاتی به تصویب رساند.

پاسخی بگذارید