تاریخ : 1398/12/29 23:57
شناسه : 240184




شاخه سبز از کاشان - زهرا جلوداریان / همه ساله درروزهای پایانی اسفند ماه و با رویش شکوفه های بیدمشک ، آتش دیگ های عرق گیری بار دیگر شعله ورمی شود و این زنگ آغاز سال کاری گلابگیران و عرق گیران منطقه برزک کاشان است.

بخشدار برزک در گفتگویی اختصاصی به خبرنگار ما گفت : متاسفانه امسال با شیوع ویروس کرونا نمی توانیم میزبان گردشگران ومسافران بوده و امکان بازدید این عزیزان  از مراسم عرق گیری  وجود نخواهد داشت.

سعید قندی افزود: با شکفتن شکوفه های بیدمشک وباشیوع ویروس کرونا دربخش برزک ،کشاورزان پرتلاش سعی کردند بارعایت اصول بهداشتی از گل های بیدمشک ،این نعمت الهی ، بهره لازم را  برده و عصاره آنرا بعنوان دارویی آرام بخش برای مردم فراهم کنند .

به گفته وی ، کوهستان های برزک و روستاهای این بخش عطراگین به شمیم عصاره بیدمشک و فضای باغات است اما مردم سعی می کنند تا برای حفظ جان خود وهمشهریان فعلا وتا رفع این مشکل وارد این فضا نشوند.

وی تصریح کرد :جوانان دلیر منطقه برای پیشگیری از شیوع  ویروس کرونا کارغربالگری را درورودی شهروروستا ها بصورت جدی و با کمک تجهیزات تهیه شده توسط خیرین منطقه ادامه می دهند.

بخشدار برزک می گوید: ، زندگی ساکنان کوهستان هرچند با زیر و بم فراوان ولی با احتیاطی مضاعف با رعایت موارد بهداشتی در جریان است.

وی بااشاره به  سخت کوش بودن مردم منطقه کوهستانی گفت: این مردم پرتلاش، روزهای دشمنی کرونا را با مهربانی به هم نوع و دستگیری از سالمندان و رعایت بهداشت فردی و عمومی پشت سر خواهند گذاشت.

وی ازمسافران و گردشگرانی که قصد سفربه این منطقه را دارند درخواست کرد تا زمان رفع این مشکل ازدید وبازدید وتردد دربخش برزک برای حفظ سلامتی خود و حفظ جان شهروندان به ویژه سالمندان خودداری نمایند.

بخش برزک کاشان به مرکزیت شهر برزک و یازده روستا با جمعیتی حدود 15000نفردرفاصله 55کیلومتری مرکز شهرستان کاشان واقع شده است که بعنوان یکی از معدود مناطق بکر و کمتر شناخته شده برای گردشگران فرهنگی و طبیعت گردان مورد توجه است .



انتهای پیام /

پاسخی بگذارید