تاریخ : 1399/01/5 16:17
شناسه : 240382

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور گفت: ۸۹۳۱ نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافتند.

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا اظهار کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، 1762 نفر بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به 24 هزار و 811 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: متأسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 122 نفر از مبتلایان جدید کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری در کشور به 1934 مورد رسید.

جهانپور تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون 8931 نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

جهانپور درباره تعطیلی ادارات تا 15 فروردین تصریح کرد: مصوبه این است که با نظر روسا و وزیر دستگاه‌های مربوطه، حداکثر تا یک سوم کارکنان هر نهاد و ارگان دولتی فقط برای انجام امور ضروری مردم به‌صورت شیفت‌بندی می‌توانند در ادارات حضور پیدا کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که استفاده از بخور و سشوار چه تاثیری بر کرونا دارد، تصریح کرد: این دست از مسائلی که در فضای مجازی مطرح می‌شوند هیچ منبع رسمی علمی و مبتنی بر شواهد ندارند و استفاده از شسوار به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و حتی ممکن است اثرات بدتری به همراه داشته باشد. در خصوص بخور نیز هیچ مدرکی دال بر اثبات یا رد مفید بودن آن در پیشگیری و درمان کووید19 نداریم.

پاسخی بگذارید