تاریخ : 1399/01/5 17:42
شناسه : 240386

کتابت نشان سال ۱۳۹۹ با عنوان «جهش تولید» توسط استاد داود نیکنام از خوشنویسان صاحب نام کشور و ساکن شهرستان ری نگارش و بر روی پایگاه اینترنتی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی) قرار گرفت.


 

 به گزارش شاخه سبز و نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خطاب به ملت ایران، سال ۱۳۹۹ را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند.

نگارش عنوان سال که توسط استاد داوود نیکنام صورت گرفته است، بر روی پایگاه اینترنتی دفتر و حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی)  با کیفیت بالا جهت استفاده عموم، دستگاههای اجرایی کشور و علاقه مندان قرار داده شده است.

در سال های گذشته نیز عنوان سال توسط این هنرمند برجسته با خط زیبای نستعلیق نگارش شد و در ابتدای نوروز هرسال بر روی پایگاه اینترنتی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری قرار گرفت. استفاده از این آثار برای طرح های گرافیکی و تبلیغاتی از سوی مردم و هنرمندان با استقبال زیادی روبرو شده بود.

گفتنی است، استاد «داوود نیکنام» را به خوشنویس اهل بیت (ع) می‌‌شناسند و کتیبه ضریح شش گوشه حضرت امام حسین علیه‌السلام، ضریح حضرت زینب کبری (س) و ضریح حضرت رقیه (س)  را خوشنویسی کرده است.

داود نیکنام، خوشنویسی را در  سال ٦٤، از محضر استاد زنده یاد «ابراهیم بخت‌شکوهی» در تبریز فرا گرفت و از سال ٦٩ پس از فارغ التحصیلی از انجمن خوشنویسان ایران، کار تدریس را آغاز می کند.

وی ابداع کننده آثار خوشنویسی "مدرن برجسته" است و تاکنون ده ها نمایشگاه داخلی و خارجی بر پا کرده و علاوه بر کار داوری در چندین جشنواره سراسری، موفق به اخذ جوائز و عناوین متعدد هنری در جشنواره های خوشنویسی کشور شده است.

انتهای پیام /

پاسخی بگذارید