تاریخ : 1399/01/16 14:26
شناسه : 240430

شهردار اصفهان گفت: اقدامات شهرداری تا زمان قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا ادامه دارد.




به گزارش شاخه سبز از اصفهان _ شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان در گفتگو با برنامه "رنگ بهار" از شبکه اصفهان گفت: شهروندان اطمینان داشته باشند که فضاهای شهری، آلوده نیست. شهرداری چهارصد وظیفه بر عهده دارد و مقابله با کرونا چهارصد و یکمین وظیفه به شمار می‌رود و اقدامات شهرداری تا زمان قطع زنجیره ادامه خواهد داشت.


شهردار اصفهان تقدیر از تلاش شبانه‌روزی کارکنان شهرداری به ویژه در حوزه خدمات شهری، اظهار کرد: بیش از پنج هزار نفر نیرو در شهرداری از زمان شیوع ویروس کرونا به طور مستقیم برای نظافت شهر و ضدعفونی معابر درگیر هستند. تلاش آن ها که سلامتی خود را برای حفظ سلامتی مردم به خطر انداخته اند، قابل تقدیر است.


وی ادامه داد: اگر همکاری مردم ادامه یابد، شاهد عبور از این وضعیت قرمز خواهیم بود. قطعا همکاری مردم، فرهنگ آن ها را نشان می دهد.


وی اظهار کرد: اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی به عنوان مرحله دوم برای مقابله با کرونا باید آغاز شود تا عادی‌سازی زندگی با رعایت نکات بهداشتی صورت گیرد. طرح فاصله گذاری اجتماعی از ۲۰ فروردین ماه اجرا می‌شود و شعار «شما مراقب سلامتی من باش، من مراقب سلامتی شما باشم» برای تبیین و آموزش طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای شهروندان در نظر گرفته شده است.


وی تاکید کرد: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، یک حق و یک تکلیف شهروندی را بیان می کند. حق اینکه حفظ سلامتی، حق شهروند است و شهروند حق دارد سلامتی‌اش حفظ شود و همچنین وظیفه دارد به حفظ سلامتی دیگر شهروندان هم کمک کند.


وی افزود: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی می‌توان ضمن مراقبت از خود و دیگران، احتمال شیوع بیماری را کاهش داد و کم کم به زندگی عادی اجتماعی بازگشت. این وظیفه همگانی است و تمام دستگاه‌ها باید وارد میدان شوند و همکاری کنند.


شهردار اصفهان گفت: شهرداری با همکاری اداره بهداشت انجام بخش آموزش طرح فاصله گذاری اجتماعی را بر عهده گرفته و اطلاع‌رسانی لازم را به شهروندان انجام خواهد داد. این موضوع مهم باید در مکان‌های عمومی، ادارات و اتوبوس‌ها رعایت شود.


به گفته وی، در مرحله بعد که از آن به عنوان پساکرونا یاد می شود، جامعه‌شناسی و اقتصاد و شور و نشاط اجتماعی شهروندان باید مورد توجه قرار گیرد. به سهم خود در حال برنامه ریزی این اقدامات هستیم. چراکه همه این ها یک ضرورت برای شهر و شهروندان است که جزئیات آن در ادامه برای شهروندان تشریح خواهد شد.


وی تاکید کرد: مجموعه شهرداری در تمام حوزه‌ها برنامه‌ریزی می‌کند تا این مراحل به طور دقیق و صحیح سپری و آسایش و آرامش شهروندان حاصل شود. از تمام شهروندان که در این مسیر همراهی و همکاری لازم را دارند، تشکر می‌کنیم.


انتهای پیام /

پاسخی بگذارید