تاریخ : 1399/01/25 00:46
شناسه : 240473

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری از ارائه طرح های حمایتی اصناف شهرستان ری به فرمانداری ویژه است شهرستان خبر داد.



به گزارش شاخه سبز - لطف الله ستاره در گفت و گو با خبرنگار روز سپید در ری با بیان اینکه اصناف در شرایط فعلی اوضاع نا به سامانی را تجربه می‌کنند ، اظهار، داشت: تعطیلی واحد های صنفی موجب می شود که کارفرما توان پرداخت حق بیمه را نداشته باشد، لذا به دلیل نداشتن توان مالی تصمیم به اخراج کارگران خواهد گرفت.

وی افزود: در شرایط سخت کرونایی برای اصناف و به منظور کاهش بیکاری در جامعه معافیت های بیمه ای و بخشودگی سهم کارفرما ها می تواند تاثیر بسزایی در حفظ اشتغال و کسب رضایت اصناف شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری در ادامه تاکید کرد: وقتی واحد های صنفی تعطیل باشند،بر اساس قانون ارزش افزوده برای آنها محاسبه نخواهند شد لذا اداره امور مالیاتی می تواند برای ایجاد دلگرمی به واحد های صنفی این مقوله را مطرح نمایند.

ستاره با اشاره به تعطیلی بلند مدت اصناف بیان کرد: ادارات آب ، برق، گاز و تلفن می توانند واحد های صنفی که در مدت معین مطرح شده از سوی ستاد کرونا تعطیل بودند را از پرداخت آبونمان معاف کنند.

وی تاکید کرد: تعطیلی اصناف خدماتی مشکلات فراوانی را برای مردم به وجود آورد و بهتر بود که برخی اصناف خدمات رسان در سطح شهرستان به صورت شیفتی ارائه خدمات داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری در ادامه گفت: واحد های صنفی بنا بر تعطیلات و رکود بازار خسارات فراوانی متوجه شدند لذا می توان با همکاری سایر دستگاه ها در راستای کاهش آسیب ها واحد های صنفی را جهت دریافت وام های کم بهره به بانک ها معرفی کرد.



وی اذعان داشت:۴۴ اتحادیه و ۳۵هزار واحد صنفی زیر مجموعه اتاق اصناف شهرستان ری قرار دارند لذا با توجه به گستردگی اصناف و کاهش فروش ۴ طرح حمایتی از اتاق اصناف شهرستان ری به فرمانداری ویژه شهرستان اعلام شده است.



انتهای پیام /

پاسخی بگذارید