تاریخ : 1399/02/2 21:05
شناسه : 240501

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان سمنان گفت: ۱۱۰ نفر از خواهران طلبه‌ مدارس علمیه این استان در مراحل مختلف دفن بیماران فوت شده از بیماری ویروسی کرونا اعم از غسل، کفن و دفن فعال هستند.

معصومه کمشی‌کمر بیان کرد: خواهران طلبه استان سمنان در قالب گروه‎های جهادی با وجود به خطر افتادن سلامتشان به دلیل بالا بودن درصد ابتلا به ویروس کویید ۱۹، از آسایش، آرامش و سلامت روح و جسم خود گذشته و در آرامستان‌های استان مشغول خدمت‌رسانی شدند.

وی فعالیت این طلاب را نمایش ایثار، فداکاری و گذشتن از جان در راه محافظت از هموطنان عنوان و بیان کرد: فعالیت در این عرصه نیازمند روحیه جهادی است و خواهران شاغل به تحصیل در مدارس علمیه استان سمنان با ورود به این عرصه داشتن روحیه جهادی و از خودگذشتگی را به اثبات رساندند.

کمشی‌کمر با اشاره به اینکه کفن و دفن اموات کرونایی به دلیل انتقال بیماری مساله بسیار خطرناکی است، گفت: طلاب زن جهادگر استان سمنان در کنار ارائه خدامت مشاوره به بیماران، همراهان و خانواده‌های بیمار و فعالیت‌های فرهنگی و معنوی، وارد میدان تغسیل و تدفین اموات نیز شدند و سختی‌ها و خطرات این میدان را پذیرفته و با روی گشاده ‌متحمل این مشکلات هستند.

وی امدادرسانی زنان طلبه در کفن و دفن جانباختگان بیماری کرونا را عنایت و سعادتی خواند که خداوند به زنان طلبه سمنانی عنایت کرده است و این افراد را همچون رزمندگان مدافع حرم که در جبهه دفاع از حرم اهل بیت‌(ع) می‌جنگیدند خواند.

وی گفت: مبارزه در جبهه و سنگرهای بهداشت و سلامت بسیار ارزشمند است که هر کسی لایق کسب این سعادت نیست.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان سمنان ارائه مشاوره‌ به خانواده‌های بیماران در کنار تهیه کتابچه‌هایی با موضوعات راه‌های پیشگیری از بیماری کرونا و مباحث مذهبی برای آرامش بخشی و تقویت روحیه شهروندان سمنانی را از دیگر فعالیت‌های گروه‌های جهادی این نهاد حوزوی خواند.

۳۵۰ نفر از طلاب زن استان سمنان در فراخوان همکاری برای ورود به کارهای جهادی مبارزه با کرونا، اعلام آمادگی کردند.

این افراد در قالب سه گروه ۱۱۰ نفر تقسیم بندی شدند و هر گروه به ارائه خدمات مختلف در زمینه مبارزه با ویروس کویید ۱۹ مشغول هستند.

‌ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه متشکل که از ۶ نهاد مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، جامعه المصطفی، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی، جامعه الزهرا در کنار هلال‌احمر استان قم به‌عنوان عضو افتخاری از دو سال گذشته تشکیل‌شده است.

پاسخی بگذارید