تاریخ : 1399/02/2 22:36
شناسه : 240512

نشست مشترک رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های ری و پاکدشت، رئیس شورای اسلامی و شهردار قیامدشت در دفتر شورای اسلامی قیامدشت برگزار شد.



به گزارش شاخه سبز و نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستات ری - «سید حسن صفوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستات ری در این نشست اظهار داشت: با بازدید های صورت گرفته در سال گذشته از ۵۰ دهیاری شهرستان ری، چندین کتابخانه روستایی ایجاد و ده ها برنامه و جشنواره با همکاری بخشداری ها و دهیاری ها برگزار شد.


وی افزود: در این بازدیدها، ظرفیت ها و نیازمندی های موجود بررسی شد و مقرر شد که سه مرکز فرهنگی و هنری در شهرهای حسن آباد، کهریزک و باقرشهر ایجاد شود و شهر قیامدشت با توجه به جمعیت فراوانی که دارد، نیازمند ایجاد حداقل دو مرکز فرهنگی دیگر است.


وی از شورای اسلامی و شهرداری قیامدشت خواست که ساخت یک باب کتابخانه و یک باب مجتمع فرهنگی و هنری را در اعتبارات سال جدید پیش بینی کنند و اداره فرهنگ و ارشاد نیز آمادگی دارد تا برنامه های آموزشی و فرهنگی و هنری را در این مراکز برگزار کند.


وی همچنین اعلام آمادگی کرد که در قالب تفاهم نامه، برنامه های آموزشی را در تنها فرهنگسرای قیامدشت اجرا تا جوانان و نوجوانان در اوقات فراغت بتوانند حرفه های هنری را از اساتید مجرب بیاموزند.


در ادامه «حمید محسن وند» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاکدشت نیز در سخنانی با اشاره به کمبود سرانه فرهنگی در شرق استان تهران افزود: شایسته است که مردم فهیم و فرهنگ دوست قیامدشت از برنامه های فرهنگی و هنری بیشتری بهره مند شوند و لازمه آن نیز ایجاد زیر ساخت های لازم است.


وی افزود: توازن در رشد زیر ساختهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، از جمله شاخص های توسعه یافتگی هر منطقه است و شهر در حال توسعه قیامدشت نیز نباید از این قاعده مستثنی شود.


در ادامه «سید تقی موسوی» رئیس شورای اسلامی قیامدشت با تاکید بر لزوم برگزاری برنامه ها و ایجاد زیر ساخت های فرهنگی همسو با پروژه های عمرانی تاکید کرد و افزود: با توجه به رفع مشکلات عدیده شهر قیامدشت در حوزه های مختلف، اما شورای اسلامی و شهرداری از اجرای برنامه های فرهنگی و هنری غافل نبودند و تاکنون برنامه های خوبی از جمله اکران فیلم های سینمایی، مسابقات و جشنواره های فرهنگی و هنری، اجرای کنسرت موسیقی و تجهیز سالن مهر و ماه انجام شده است.


وی افزود: توجه به حوزه فرهنگ همواره از دغدغه های شورا و شهرداری قیامدشت بوده و بر همین اصل، فرهنگسرای مهر و ماه را تجهیز کرده و قرار است برای ادامه فعالیت به انحمن های فرهنگی و هنری واگذار شود.


وی آمادگی مسئولان قیامدشت را برای ایجاد فضاهای فرهنگی جدید، اجرای تاتر خیابانی با موضوع پیشگیری از کرونا با حضور هنرمندان ری و پاکدشت و جشنواره استانی کاریکاتور و نقاشی به میزبانی قیامدشت، اعلام کرد.


«حسین ترکاشوند» شهردار قیامدشت نیز در این نشست با اشاره به اهمیت نگاه فرهنگی مسئولان در توسعه شهری یادآور شد: این «فرهنگ» است که به شهر هویت می دهد و اگر فضای دینی، فرهنگی و هنری در شهر  حاکم نشود، آن شهر مانند جسم بدون روح است.


وی با اشاره به جمعیت رو به رشد قیامدشت گفت: همزمان با این افزایش، باید ‌کیفیت زندگی هم بالا برود و اگر در حوزه فرهنگی کوتاهی شود، رشد نا همگون را شاهد خواهیم بود.


وی افزود: شهرداری موظف است تا در حوزه فرهنگ و هنر با ایجاد فضاهای فرهنگی و واگذاری فعالیتها به صاحبان اصلی آن گام های موثری بردارد.



انتهای پیام/

پاسخی بگذارید