تاریخ : 1395/10/8 17:05
شناسه : 3012
محمداسماعیل ابراهیم زاده با اشاره به قرار گرفتن استان در آستانه موج سرمای شدید زمستانه اظهار کرد: بر اساس اطلاعات واصله از مرکز پیش بینی هواشناسی، هفته آینده با کاهش محسوس دما در سطح استان و کشور مواجه می‌شویم که به تبع آن شاهد افزایش مصرف گاز خواهیم بود.

وی از آمادگی کامل شرکت گاز مازندران در مواجه با موج جدید سرما خبر داد و افزود: با همکاری مردم در بحث صرفه جویی مصرف گاز، شاهد پایداری این نعمت الهی خواهیم بود.

ابراهیم زاده اضافه کرد: شرکت گاز مازندران بیش از یک میلیون و 207 هزار مشترک گاز دارد که از این میزان ۶96 هزار مشترک در حوزه شهری و 510 هزار مشترک در حوزه روستایی وجود دارند و پیش بینی های لازم به جهت پایداری گاز طبیعی تمامی مشترکین در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون 50 شهر و 1778 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و با توجه به اقدامات موثری که طی سه سال اخیر در حوزه محرومیت‌زدایی صورت گرفته، امسال تعداد بیشتری از خانوار شهری و روستایی استان از این نعمت بهره‌مند هستند. از تمامی همشهریان تقاضا داریم با توجه به نزدیک شدن به موج سرمای جدید، بهینه‌سازی مصرف گاز را به عنوان اصلی لازم برای گذراندن روزهای سرد مورد نظر قرار دهند.

ابراهیم زاده یادآور شد: اقدامات ارزشمندی توسط خادمین مردم در شرکت گاز مازندران برای بهره‌مندی همگان از نعمت گاز طبیعی صورت گرفته و شایسته است که مشترکین گاز نیز با صرفه جویی در مصرف گاز شرایط بهره‌مندی یکسان از این نعمت الهی را برای تمامی همشهریان فراهم کنند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران از لزوم استفاده از سوخت دوم کلیه مشترکین غیر خانگی استان در هفته آینده خبر داد و گفت: با توجه به برودت هوا و کاهش دما در سطح کشور و افزایش حجم مصرف گاز، این شرکت به منظور پیشگیری از افت فشار و پایداری جریان گاز بخش خانگی، مبادرت به قطع گاز کلیه مصارف غیر خانگی خواهد کرد. در راستای ایجاد آمادگی لازم برای مقابله با افت فشار احتمالی، هفته آینده قطع گاز تمامی مصارف غیر خانگی در استان اجرایی خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه افزایش آمادگی و پایداری جریان گاز و تداوم فعالیت در عملیات گازرسانی از الزامات این شرکت است، ادامه داد: در این صورت، جریان گاز شهرک های صنعتی، واحدهای تولیدی، ادارات و سازمان ها، بانک ها، جایگاه های CNG، نانوایی ها، مرغداری ها، گلخانه ها و سایر مشترکین غیرخانگی قطع خواهد شد.

ابراهیم زاده با تاکید بر لزوم دوگانه سوز بودن همه مشترکین غیرخانگی خاطرنشان کرد: با توجه به اطلاع رسانی صورت گرفته در باره ورود جبهه هوای سرد به کشور، لازم است همه مصرف کنندگان بخش غیرخانگی به سوخت دوم مجهز باشند تا در مواقع اضطراری از آن بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران به وجود یک میلیون و 215 هزار مشترک گاز در مازندران، اشاره و خاطرنشان کرد: تحت هیچ شرایطی نباید گاز منازل مسکونی قطع شود و بر این مساله تاکید ویژه ای داریم. آمادگی کامل برای تامین سوخت دوم توسط شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی وجود داشته و مشکلی از این حیث وجود ندارد.

وی در ادامه از مشترکین درخواست می کنیم همچنان با مدیریت صحیح مصرف و صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی این شرکت را برای پایداری جریان گاز یاری رسانند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران بیان کرد: مصرف کنندگان گاز طبیعی دقت داشته باشند تنها با کاهش حداقل یک درجه دمای منزل حدود 6 درصد در مصرف گاز صرفه جویی خواهد شد که کمک بزرگی برای نیل به اهداف شرکت در فصل سرد سال خواهد بود.

انتهای پیام

پاسخی بگذارید