گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1399/05/30 21:42
شناسه : 398419

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: جدایی شهرستان ری از پایتخت کارشناسی شده نیست و اغلب مشکلات بر اساس مطالعات دانش بنیان موجود حل و فصل نمی شود.



   اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی شاخه سبز بیان کرد : از آغاز بکار در مجلس تاکنون دو بازدید از شهرستان های ری و اسلامشهر داشتیم، همین امر موجب آشنایی بیشتر با مشکلات بیمارستان ها، شهرک های صنعتی و مترو شد که موضوعات مطرح شده قابلیت اجرا داشتند و در جلسه های کاری متعدد مورد پیگیری قرار گرفتند. 


  شاکری با بیان اینکه اینگونه بازدید ها نشانگر انجام تعهد نسبت به گره گشایی از مشکلات مردمی انجام می گیرد، گفت : اینگونه بازدیدها اگر بصورت منجسم و مستمر توسط نمایندگان یا کارشناسان و مشاورانشان انجام پذیرد، حتما موضوعات اصلی و الویت دار حل و فصل خواهند شد؛ چنانچه در جریان همین بازدیدها مشکل بیمارستان اسلامشهر با نوبخت معاون رئیس جمهوری مطرح شد تا نیازهای این شهرستان مورد پیگیری قرار گیرد.


    وی خاطر نشان کرد : از موضوع جداسازی ری از پایتخت سال های زیادی می گذرد، بنده موافقت خود را با این طرح قاطعانه اعلام نمی کنم، چون معتقدم باید کارشناسی های دقیق تری نسبت به مزایای همراهی ری با تهران و متقابلا مضرات و منافع جدایی از آن در تمامی ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بصورت یکپارچه انجام گیرد که مطمئنا آنگاه تکلیف روشن خواهد شد.


   نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: همکاری و هم افزایی در سازمان و نهادهای مجموعه شهرداری بسیار کم است همین امر موجب می شود تا مدیریت کافی در کنترل پسماندها بر اساس راه حل های دانش بنیان مطرح شده نداشته باشیم و باعث معضل در شهرستان شود.


  شاکری افزود : ما نباید با نادید گرفتن راه حل ها بر اساس احساس عمل کنیم، انتقال یا جابجایی یک مجموعه مانند آرادکوه مطمئنا یک شوآف و جوسازی است و برنامه ریزی دقیقی در آن دیده نمی شود.


    وی ادامه داد: نمایندگان باید رودربایستی در حل مسائل را کنار گذاشته و قاطعانه در مقابل ارائه گزارشات صرف یک پاورپوینت بایستند و مطالبه گرانه از آنان خواسته های گره گشا داشته باشند. چرا باید از این همه راه حل و روش های جدید نوآورانه و دانش بنیان گذر کرد و مردم را دلسرد نگه داشت .


   نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: انتقال فاضلاب و پسآب از ناحیه ای و تخصیص آن در  منطقه ای دیگر برای استفاده کاربردی منطقی نیست، ری می تواند فاضلاب محلی و منطقه ای خود را مختص به شهرستان داشته  باشد چون این امر از لحاظ پدافند غیرعامل، اقتصادی و زیست محیطی امری حیاتی است ، چنانچه در منطقه 22 این موضوع پایه گذاری شد ولی راه اندازی آن به تعویق افتاده است.  



انتهای پیام/

پاسخی بگذارید