تاریخ : 1399/07/2 12:21
شناسه : 398501

همزمان با «روز جهانی بدون خودرو» همایش ویژه ای با برپائی خیابان ورزش در بلوار مدرس منطقه 20 برگزار شد.




به گزارش شاخه سبز و نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛ همزمان با فرا رسیدن روز اول مهر که مصادف با 22 سپتامبر " روز جهانی بدون خودرو" است؛ همایش ویژه ای با رعایت پروتکل های بهداشتی در خیابان شهید مدرس منطقه 20 برگزار شد.


فرهاد افشار شهردار منطقه 20 با اشاره به همزمانی این روز با پویش سه شنبه های بدون خودرو در شهر تهران گفت: با توجه به اهمیت این موضوع در ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و حمل و نقل پاک، همگام با سایر مناطق شهرداری تهران، خیابان ورزش با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تمامی پروتکل‌های بهداشتی در خیابان شهید مدرس برگزار شد.



افشار با اشاره به استقبال خوب شهروندان منطقه۲۰ از همایش روز بدون خودرو اظهار داشت: روز جهانی بدون خودرو با هدف ارتقاء كمي و كيفي حمل و نقل عمومي، ترويج و توسعه‌ دوچرخه‎سواري و پياده‎روي به عنوان يك شيوه‌ كارآمد جابه‌جايي در مسافت‌ هاي كوتاه،فرصتی بود تا استفاده از خودروهای شخصی را در سفرهای درون شهری و برون شهری خود، به حداقل برسانیم و به سلامت خود و جامعه کمک کنیم.



وی برپایی برنامه‌های فرهنگی و آموزشی برای جلب مشارکت شهروندان و پیوستن آنان به پویش سه شنبه‌های بدون خودرو، استفاده از ظرفیت سمن‌های فعال، آگاهی بخشی و آموزش شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان از مزایای استفاده از حمل ونقل پاک و مخاطرات خودرو محوری را از برنامه‌هایی برشمرد که در حاشیه این همایش برگزار شد.



وی برگزاری مسابقه دوچرخه سواری، پیاده روی، استفاده از وسایل و بازی های ورزشی، غرفه تعمیر دوچرخه، آموزش دوچرخه سواری زیر نظر سر مربی تیم ملی جوانان و نوجوانان، غرفه پلیس راهور، آشنایی بااپلیکیشن دوچرخه، مسابقه دوچرخه سواری مهارتی زیر۱۲سال، مسابقه نقاشی همراه با اهدای جوایز به شرکت کنندگان را از جمله ویژه برنامه‎های این همایش عنوان کرد.



این گزارش حاکی است این همایش با مشارکت اداره ورزش معاونت اجتماعی فرهنگی، بوستان آموزش ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک و شهرداری ناحیه ۵ و همکاری پلیس راهور با مسدود کرن بلوار مدرس از ساعت 16 الی 18برگزار شد.



در این همایش انجمن توان یابان یاران، تیم دوچرخه سواری جوانان و نوجوانان شهرری و شهروندان علاقمند مسیر بلوار مدرس را رکاب زدند.



شهردار، معاونان و مدیران ارشد منطقه 20، عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و شمیرانات، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرری، سرمربی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان در همایش روز بدون خودرو در منطقه 20 حضور داشتند.




انتهای پیام /

پاسخی بگذارید