گزارش شاخه سبز در سال جهش تولید:
گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1399/07/5 16:15
شناسه : 398507


به گزارش شاخه سبز، زهره مهرنوروزی - در جنگ اقتصادی به سر می بریم همه مسئولان کشوری و لشکری بر این موضوع اشراف دارند، در این بزنگاه  هستند کسانی که به دفاع از وطن خود پیشقدم شده و از هیچ کاری دریغ نمی کنند و با همه داشته های خود تلاش می کنند کشورمان  را از مشکلات اقتصادی نجات دهند. ایران عزیز ما با تکیه بر همین  مردم غریتمندش پا برجاست. در هشت سال دفاع مقدس جانانه در مقابل دشمنان ایستادند جان خود را نثار کردندتا ایران پا برجا بماند و ماند.

اکنون نیز در جنگ اقتصادی بخش خصوصی همه توانش را در اختیار کشور گذاشته است تا هم چرخ اقتصاد بچرخد و هم مشکل اشتغال را نیز برطرف کند. به شکوهیه می رویم  شهرکی در 12 کیلومتری قم کارخانه تولید لوله های پلیکا "صفا پلیمر" کارخانه ای بدون هیچ آلودگی زیست محیطی  وبدون هیچ تسهیلات بانکی با سرمایه گذاری بخش خصوصی دایر شده است.محصول این کارخانه  در گام نخست تولید لوله  پلیمرسیم کشی تاسیسات ساختمانی است. تولیدی منحصر بفرد که دارای استاندارد ملی است امروز کمیسیون تخصصی برق نظام مهندسی استان آمده بود تا کیفیت لوله های تولید شده را ارزیابی کند. مایه افتخار است که کمیسیون تخصصی برق استان قم که یکی از گروه های تخصصی برتر ایران محسوب می شود.که از جایگاه مهمی برخوردار است.


مجید صفایی که از سربازان جنگ اقتصادی محسوب می شود. او اهدافش را در چند سطر خلاصه می کند که هدفش کار آفرینی و تولید است او همه سرمایه خودرا به بخش تولید اختصاص داده تابتواند مشکل اشغال جوانان را برطرف کند.

صفایی گفت: این را وظیفه خود دانستم که در این شرایط سرمایه شخصی خودم را بجای تلنبار کردن وارد چرخه تولید کنم  درحالی که سرمایه گذاران زیادی را دیده ایم که خطر نمی کنند و وارد این گود نمی شوند. 

به گفته او در فاز نخست که فقط تولید لوله پلیمر است 20 نفر در دو شیفت کاری دریک ماه  10هزار شاخه تولید می کنند.

وی بروکراسی های اداری را یکی از موانع مهم تولید دانست و افزود: افزایش بی رویه بهای مواد اولیه مشکلی ست که بخش تولید را در گیر کرده است.

مدیرعامل این واحد تولیدی گفت: تولیدات این کارخانه دارای مهر استاندارد ملی است در این کارخانه مواد اولیه پلیمر نیز در این کار خانه تولید می شود تا کیفیت کار دو چندان شود. 


شرکت صفا پلیمر در سال جهش  تولید با هدف اشتغال زایی و با بهره گیری از پیشرفته ترین دستگاه های صنعتی  و نیروهای متخصص و مستعد و با بکارگیری از دانش روز دنیا از مردادماه سال ۹۹به تولید لوله پلیکای نسوز (خم سرد) در استان قم اقدام کرده است. تولیدات این شرکت استاندارد ملی کشورمان  را به شماره 11215به دست آورده است.

 پس از بازدید گروه تخصصی برق نظام مهدسی قم گفتگوی با رئیس ونائب  رئیس این گروه انجام شد که می خوانید: رئیس گروه تخصصی برق نظام مهندسی استان قم: تولیدات شرکت صفاپلیمر منطبق با استاندارد است 

سیدمحمدشریعتمدار رئیس گروه تخصصی برق نظام مهندسی استان قم  با قدردانی از مدیر عامل شرکت صفاپلیمر گفت: در بازدیدی که از خط تولید لوله پلیمر این کارخانه داشتیم مشاهده شد به علت استفاده از مواد استاندارد با کیفیت مرغوب، روند تولید عاری از هرگونه آلودگی و ناخالصی است. 

وی بیان کرد: با توجه به مشاهدات گروه تخصصی برق نظام مهندسی قم  از روند تست ضربه، آتش سوزی ، استحکام و تست له شدگی توسط لیفتراک، کیفیت تجهیزات مطابق استاندارد تشخیص داده شده و دارای استحکام و انعطاف مناسب برای استفاده در مجاری ساختمان هستند.

شریعتمدار با اشاره به نقش و اهمیت ابزاری مانند لوله در برق کشی ساختمان گفت: به همان اندازه که شریان خون  در بدن ما اهمیت دارند در برق کشی ساختمان نیز استفاده از لوله ای که منطبق با استاندارد ساخته شده باشد از اهمیت بالایی برخوداراست چرا که ضریب امنیت ساختمان را افزایش می دهد.

رئیس گروه تخصصی برق نظام مهندسی قم  مقاومت در برابر آتش، شکنندگی و پوسیدگی را از ویژگی های یک لوله سیم کشی مناسب دانست و افزود: از دید ما مهندسان برق،  در برق کشی از لوله ای باید استفاده شود  که در طول عمر ساختمان که در کشور ما 35 سال و در نرم جهانی 120 سال است دارای انعطاف باشد و در حریق و دیگر حوادث دوام بیاورد و دچار پوسیدگی و شکنندگی نشود.

وی افزود: با توجه به اعتقاد مدیر کارخانه برای استفاده از مواد اولیه ی مرغوب و انجام تست های آزمایشگاهی به زودی شاهد موفقیت این شرکت تولیدی خواهیم بود.

رحیمی نائب رئیس گروه تخصصی برق استان بازدید ازتولیدات این شرکت را درراستای حمایت تولید دانست و گفت: هدف ما در این بازدید نظارت دقیق بر روند تولیدات این شرکت است.

وی با بیان اینکه تولید کننده داخلی نیارمند حمایت های معنوی و مادی مسئولین است تصریح کرد: با توجه به مشاهدات گروه تخصصی برق نظام مهندسی استان قم تولیدات پلیمر این شرکت به لحاظ ایمنی قابل تاکید است چرا که متریال به کار رفته در تولید لوله سیم کشی عاری از ناخالصی است.

رحیمی تاکید کرد: ما انتظار داریم محصولات این شرکت علاوه بر بازار داخلی استان در بازارهای بین المللی نیز عرضه شود چرا که دارای استاندارد ملی است. وی افزود: به مدیرعامل شرکت پیشنهاد دادیم تولید دیگر ابزالات برق را نیز در برنامه داشته و فاز بعدی شرکت را به این موضوع اختصاص دهد.


  نائب رئیس گروه تخصصی برق نظام مهندسی نظام مهندسی قم گفت: لوله پلیمر سرد خم تولید شرکت صفا پلمیر خوشبختانه به لحاظ کیفیت مورد تایید گروه ماست وبا در جریان قرار گرفتن روند تولید و تست همه دستگاه ها به این نتیجه رسیدیم که وجود چنین شرکتی در قم می تواند در بازارهای بین الملی نیز عرضه شود و قابل رقابت با مشابه های خارجی است.


در مسیر برگشت به کارخانه های فعال و نیمه فعال  و گاه تعطیل شهرک  شکوهیه نگاه می کردم که در انتظار حمایت بودند، درکنار زیرساخت، تخصص، سرمایه و اراده حمایت نقش اساسی در تولید و مقاومت اقتصادی دارد. در این برهه از تاریخ کشورمان کارآفرینان ، تولید کنند گان مانند سربازان خط مقدمی هستند که با همه توان خود در مقابل دشمن ایستاده و حمایت مسئولان در رفع موانع مانند فرماندهان میدان نبرد است که با دانش و تجربه خود سعی می کنند سربازان را مجهز شده به میدان بفرستند تا با کمترین آسیب پیروز میدان جنگ شویم.


رفع موانع تولید امروز مهمترین وظیفه مسئولان است. چرا که هم اکنون تولید کنندگان سرباز گونه به وظایفشان عمل کرده اند و برای مقابله به میدان آمده اند حال باید فرماندهان سربازان را در مسیری درست هدایت و حمایت کنند تا بعد از پشت سر گذاشتن این روزهای سخت باردیگر بر ایران عزیز افتخار کنیم درست مثل دفاع مقدس که پس  از پایان جنگ تحمیلی  پیروز میدان مردم ما بودند که تمام  کیان  میهن ما را حفظ کردند تا ما امروز با غرور و سربلندی از سال های  دفاع مقدس یاد کنیم.  




انتهای پیام /

پاسخی بگذارید