تاریخ : 1399/11/26 16:36
شناسه : 398705


به گزارش شاخه سبز از کاشان - زهرا جلوداریان: سه طرح فرهنگی ،عمرانی شهرداری کاشان باحضورمسئولین شهرستان واستانداراصفهان به مناسبت دهه فجرافتتاح شد.

 
 شهردار کاشان درآیین بهره ‌برداری سه طرح عمرانی ، فرهنگی ،میدان کتاب ،خانه فرهنگ تمدن وپروژه بهسازی محورعلامه فیض کاشانی(ره) گفت: اجرای این طرح‌ها ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه دربرداشته است.



سعید ابریشمی‌راد افزود: میدان کتاب ،مساحتی بالغ برهفت هزار و ۷۰۰ مترمربع را دربرگرفته است .


وی افزود: پنج هزار و ۳۰۰ مترمربع فضای سبز، یک هزار و ۸۰۰ مترمربع سنگ فرش، ۲ هزار مترمربع بلوک فرش و ۴۰۰ مترمربع آب‌نما به این میدان ،اختصاص داده شده است.


وی تصریح کرد : برای ساخت میدان کتاب سه میلیارد تومان هزینه شد است .


به گفته وی ، این میدان دارای المان‌های سه‌گانه پیرامونی با موضوع قرآن، نهج‌البلاغه وصحیفه سجادیه، نصب مجسمه علامه فیض کاشانی به عنوان یکی از مفاخرعلم وادب ،می باشد.


شهردارکاشان بهره‌برداری وساخت میدان کتاب در بلوار امام رضا(ع) درورودی شهررا اقدامی مهم درراستای ایجاد یک ورودی مناسب و زیبا برای شهردانست.


سعید ابریشمی راد افزود:برای ساخت خانه فرهنگ تمدن به منظورترویج برنامه‌های فرهنگی با زیربنای ۵۷۰ مترمربع درزمینی به مساحت ۵۱۰ مترمربع در ۲ طبقه در بلوار صنعت این شهر با مساحت سایت ۷۰۰ مترمربع، ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان صرف شده است.


به گفته وی ، خانه فرهنگ تمدن در کوی دیبای ۱۱، واقع در بلوارمرحوم تفضلی، یکی ازهفت فضای فرهنگی به شمار می‌رود که به همت مدیریت شهری و درراستای توزیع امکانات و خدمات فرهنگی اجرا شده است.


وی تصریح کرد: فضاهای اداری، سالن همایش، کارگاه‌های آموزشی، نمازخانه، محوطه و فضای سبزاز جمله بخش‌های این خانه فرهنگ است.


وی ، پیاده‌ راه ملا محسن فیض کاشانی را حد فاصل سه راهی شهید خراسانی و میدان حسن‌آباد معرفی کرد وگفت : اعتباری این پروژه نیزبالغ بر40میلیارد ریال می باشد. 


   شهردارکاشان ،مساحت این پروژه را ۱۰ هزارمترمربع دانست وافزود :هدفایجاد روحیه ی پویایی، نشاط و زیبایی ،بهبود و تسهیل در رفت و آمد شهروندان و گردشگران است .


سعید ابریشمی راد تاکید کرد : زیرسازی مسیر سواره‌ رو، جدول‌گذاری، بلوک‌فرش، منبع ذخیره آب، احداث موتورخانه، دیواره ‌سازی، ایجاد فضای سبز، نیمکت، آلاچیق، نصب المان، آبنما و زیباسازی منظرمحدوده ،ازفعالیت های انجام گرفته است. 


به گفته وی ، توسعه شهردرچند دهه گذشته ساختارمند نبوده و بدون تعارف در زمینه زیرساخت‌ها، سال‌های کاری انجام نشده است. 


وی تصریح کرد : کاشان درزمینه توسعه زیرساخت‌ها نیازمند حداقل 10 سال کاروچندین هزار میلیارد تومان اعتبار است.

 وی افزود: در شرایط کنونی با انباشتی از کارهای انجام نشده، نیازهای روزمره و محدودیت منابع به صورت توأمان مواجه هستیم و این ،مکانیزمِ تشخیص اولویت‌ها را با دشواری مواجه می‌کند.



شهردارکاشان بااشاره به نیازشهروندان گفت: شهروندان در پروژه‌های سطح شهر، پروژه‌های زیرساختی، نیازهای ضروری و آنی و زمینه‌سازی برای برنامه‌های میان‌مدت توسعه شهری را به صورت وسیع و توأمان مشاهده می‌کنند و این رویکرد جامع در تعریف و اجرای پروژه‌های شهری مدنظر مدیریت شهری قراردارد.


سعید ابریشمی راد افزود: سعی کردیم براساس مکانیزم درست به تشخیص نیازواولویت‌بندی برسیم تا بتوان برمبنای آن، توزیع نسبی خدمات را با تأکید بررعایت عدالت ایجاد کنیم.


وی تصریح کرد: به گونه‌ای که امروز شاهد هستیم درتمام نقاط شهر فعالیت انجام می‌شود و نقطه‌ای نیست که از خدمت‌رسانی محروم بماند. 


وی افزود :همانگونه که از تناسب بودجه(عمرانی و جاری) مشخص است، تلاش بر مدیریت و کنترل هزینه‌ها بوده، به گونه‌ای که امروزه شاهد نهادینه شدن این اصل در شهرداری هستیم که پولی بدون دلیل در جایی هزینه نشود.


شهردار کاشان همچنین مجموع آزادسازی‌های مرتبط با رفع گره‌های ترافیکی در شهر را ۳۶۹ پلاک معادل ۹۶ هزار ۸۱۰ متر مربع به ارزش ۱۶۲ میلیارد تومان دانست.



سعید ابریشمی‌راد به نقش معتمدان محلی در این اتفاق اشاره کرد و افزود: اگر خیابان های شهررا نظاره گرباشیم هر روز گره‌ ی ترافیکی باز شده است که این بی‌سابقه‌ترین اتفاق ،در تاریخ شهر کاشان در زمانی رخ داده است که بدترین شرایط اقتصادی را داشته و قیمت زمین نیزبه گران‎ترین حد خود رسیده است.


وی ارزش کل آزادسازی‌ها را نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان ذکرکرد وتاکید کرد: فقط ۱۶۲ میلیارد تومان آن بابت رفع گره‌های ترافیکی بوده است یک نفر از این ۳۶۹ نفر نیست که بیاید وبه شهردار بعدی بگوید حق و حقوقش را دریافت نکرده است تمام حق و حقوق کامل پرداخت شده است.


انتهای پیام 

پاسخی بگذارید