تاریخ : 1399/12/7 14:59
شناسه : 398708

جشنواره بومی محلی « دا » به مناسبت میلاد امام علی(ع) در روستای عماد آور برگزار شد.



به گزارش شاخه سبز از شهرستان ری - به مناسب میلاد پر خیر و برکت مولای متقیان امام علی(ع) جشنواره بومی محلی « دا » به همت دهیاری و شورای اسلامی روستای عمادآور و به پیشنهاد و مشارکت اداره ورزش و جوانان شهرستان ری هیئت روستایی و بازیهای بومی محلی شهرستان ری همراه با ویژه برنامه‌های آیینی ری در روستای عمادآور بخش مرکزی شهرستان ری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.  


برپایی نمایشگاه کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی در حاشیه این جشنواره توسط بانوان هنرمند روستای عمادآور و سایر روستاهای بخش مرکزی ری به منظور ارائه دستاوردها و هنرهای دستی، بخشی از این نمایشگاه بود که با استقبال حاضران روبرو شد.


آمنه شب کوکا بخشدار مرکزی ری برگزاری این جشنواره را گامی برای زنده کردن سنت های دیرین دانست و گفت: در شرایطی که به دلیل شیوع کرونا، کودکان و نوجوانان بحث آموزش را در فضای مجازی دنبال می‌کنند و بازی‌های قومی محلی تحت الشعاع قرار گرفته است، با اشاعه بازی‌های بومی محلی می‌توانیم فرهنگ مشارکت و کارهای گروهی را تقویت کنیم.


انسیه اسماعیلی دهیار عمادآور هدف از اجرای این جشنواره را ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین مردم بویژه روستائیان عنوان کرد و اظهار داشت: جشنواره‌های فرهنگی ورزشی، علاوه بر ایجاد شادی و نشاط در جامعه، سبب زنده کردن سنت‌ها و فرهنگ‌های گذشته و انتقال آن‌ها به نسل آینده می‌شوند.


اسماعیلی با اشاره به نمایشگاه‌های کارآفرینی بانوان در حاشیه جشنواره تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی اگرچه ماهیت فرهنگی و آئینی دارند اما فرهنگ، حلقه واسط اقتصاد و اجتماع نیز است و می تواند منجر به رونق اقتصادی و اشتغالزایی شود.


در ادامه این جشنواره که به نام" دا" یعنی مادر به طور سراسری در شهرها و روستاهای کشور درحال برگزاری است از مادر شهید سرلک؛ مدافع حرم تجلیل بعمل آمد.


اجرای انواع موسیقی و سرودهای محلی، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز، اجرای حرکات رزمی و ورزشی، بازی‌های بومی، پخت انواع آش و نان‌های محلی و پذیرایی از حاضران با غذاهای محلی از دیگر برنامه های این جشنواره بومی محلی بود.



انتهای پیام /

پاسخی بگذارید