تاریخ : 1399/12/17 19:15
شناسه : 398712

200 اصله نهال در شركت پالايش نفت تهران به ياد شهدا شركت غرس شد.




به گزارش شاخه سبز از شهرستان ری - به مناسبت فرا رسيدن هفته منابع طبيعي و روز درختكاري طي مراسمي با حضور توكلي معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان ري،بابايي بخشدار کهریزک،عبادتي رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست شهرستان ري، استاد فرج شهردار باقر شهر و جمعي از مسئولين و مديران شهري و همچنين مديرعامل و جمعي از مديران و رؤساي شركت پالايش نفت تهران، با شعار پاسداشت از خون شهيدان، امام شهدا و مدافعين حرم 200 اصله نهال در شركت پالايش نفت تهران غرس شد.


در ابتداي اين مراسم توكلي معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان ري ضمن گراميداشت هفته منابع طبيعي در خصوص برگزاري اين مراسم گفت: خدا را شاكريم كه با نهادينه شدن فرهنگ احترام به منابع طبيعي، در جهت توسعه درختكاري و توجه به محيط زيست پيرامون نسبت به كاشت درخت اقدام شده است. امروزه همه ما وظيفه داريم در جهت حفظ و صيانت از منابع طبيعي در توسعه فضاي سبز در شهرستان ري اقدام نمائيم.از اقدامات مسئولانه شركت پالايش نفت تهران در اين حوزه و در راستاي تحقق توسعه پايدار تقدير و تشكر مي نمايم.


در ادامه اين مراسم مهندس آرمان فر با تأکید بر توسعه و گسترش فضاي سبز و رعايت الزامات زيست محيطي به منظور بهره گيري از هواي پاك و احترام به حقوق شهروندان توسط شركت پالايش نفت تهران اظهار داشت: توجه به پيرامون ري و سرمايه گذاري در پروژه هاي زيست محيطي به ويژه توسعه فضاي سبز و انتقال پساب، آينده درخشاني را براي جنوب شهر تهران رقم خواهد زد. احياي محيط زيست به جد در دستور كار شركت قرار دارد چرا كه به رسم امانت داري در حفظ و گسترش اين ثروت الهي و تلاش براي واگذاري آن به نسل هاي بعدي مسئوليم. درختكاري از ديرباز عملي پسنديده بوده كه امروزه با گسترش صنايع و زندگي شهري بيش از هر زماني بر سلامت انسان تأثیرگذار است. اما نبايد فراموش كرد كه نگهداري از درخت بیشتر از كاشت آن حائز اهميت است. اميدوارم در حفظ و نگهداري فضاي سبز و الزامات زيست محيطي بيش از پيش فعال بوده و با رعايت كليه موازين ايمني، پالايشگاهي سبز و عاري از آلودگي داشته باشيم.


وي با اشاره به اصلاح شبكه آبياري و استفاده از پساب تصفیه شده شهر ری در پالایشگاه جهت آبياري جنگل کاری پالایشگاه تصريح كرد: شركت پالايش نفت تهران در زميني به مساحت 400 هكتار واقع شده كه 290 هكتار آن (بيش از 70 درصد) را فضاي سبز به خود اختصاص داده است. ظرفيت پساب تصفیه شده شركت در حال حاضر به صورت روزانه 7600 متر مكعب مي باشد كه با اصلاح شبكه آبياري و انجام پروژه هاي مربوط به آن تا   11400 متر مكعب افزايش خواهد يافت.


بر اساس اين گزارش در سال جاري بيش از 3500 اصله نهال در شركت پالايش نفت تهران غرس شده است. همچنين اصلاح شبكه آبياري، لايروبي جوب ها، علف تراشي، سمپاشي و احداث سوله ورمي كمپوست جهت توليد كود ارگانيك از جمله اقداماتي است كه در مجموعه فضاي سبز شركت پالايش نفت تهران به انجام رسيده است.






انتهای پیام /





پاسخی بگذارید