در دیدار ریئس جمهور منتخب با مراجع تقلید قم چه گذشت:
گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1400/04/19 14:59
شناسه : 398951

رییس‌جمهوری منتخب مردم روز جمعه به قم سفر کرد وی پس از حضور در مسجد مقدس جمکران؛ با حضور در حرم مطهر بانوی کرامت و عرض ارادت به حضرت فاطمه معصومه(س) با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت این آستان مقدس، امام جمعه قم و نماینده ولی‌فقیه در استان قم دیدار و گفت‌وگو کرد.


رییس‌جمهوری منتخب مردم روز جمعه  به قم سفر کرد وی  پس از حضور در مسجد مقدس جمکران؛ با حضور در حرم مطهر بانوی کرامت و عرض ارادت به حضرت فاطمه معصومه(س) با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت این آستان مقدس، امام جمعه قم و نماینده ولی‌فقیه در استان قم دیدار و گفت‌وگو کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رییسی، در سفر به این استان  با مراجع عظام تقلید، آیات عظام صافی گلپایگانی، علوی گرگانی، سبحانی، مکارم شیرازی، سبحانی، نوری همدانی و شبیری زنجانی دیدار و گفت وگو کرد.
امکان رفع نابسامانی‌ها وجود دارد
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در دیدار رییس جمهوری منتخب، با تاکید بر امکان رفع نابسامانی‌ها در کشور گفت: اینکه تصور کنیم که امکان ندارد، این وضع را سامان داد، اشتباه است؛ این وضع قابل تغییر و اصلاح است همان‌گونه که در موارد مشابه، مواردی بود که تصور می‌شد که امکان اصلاح نیست، ولی اصلاح شد.
وی ضمن اشاره به نارضایتی اقشار گوناگون مردم از وضع معیشتشان تاکید کرد: باید ریشه وضع موجود مورد توجه قرار بگیرد و اصلاح شود.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اینکه تصور کنیم که امکان ندارد، این وضع را سامان داد، اشتباه است.
آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار داشت: با همت، شجاعت و آمادگی که از رییس جمهور منتخب مردم سراغ دارم، نابسامانی‌های موجود می‌تواند سامان پیدا کند.
این مرجع تقلید هوشیاری و اعتماد نکردن به دشمن را در عرصه سیاست خارجی مورد تاکید قرار داد و گفت: در این حوزه بایستی بر مبنای واقعیت‌ها و نه خوش‌باوری و با قاطعیت، شجاعت، تدبیر و حسن عمل گام برداشت و یقین دارم که شما مرد این کار هستید.
رییس جمهور منتخب ملت ایران در دیدار با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم در همه عرصه‌ها گفت: در اولین اقدام باید ثبات را در بازار ایجاد کنیم به‌گونه‌ای که وضعیت آینده، هم برای تولیدکننده و هم برای مردم قابل پیش‌بینی باشد.

حل مشکل معیشت، بیکاری و گرانی اولویت دولت جدید باشد
آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار رییس جمهوری منتخب، با اشاره به مشکلات مردم و اولویت‌سنجی، بیان کرد: امروز مردم با مشکلاتی همچون اقتصادی، معیشتی، بیکاری و گرانی روبه‌رو هستند، باید دولت جدید این مشکلات را درجه‌بندی کرده و معیشت مردم را اولویت قرار دهد.
وی با اشاره به سخنان  گهربار حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه به‌خصوص نامه ۵۳ آن حضرت به مالک اشتر و ترسیم حکومت‌ها در دنیای امروز گفت: متاسفانه امروز دنیا به ۲ بخش استکبار جهانی و ایادی آن‌که مردم را زیر چنگال ظلم خود نگه داشته‌اند و جبهه مردم عادی، تقسیم شده است.
این مرجع تقلید با تبریک به حجت‌الاسلام‌والمسلمین رییسی به‌عنوان رییس سیزدهمین دولت در نظام جمهوری اسلامی ایران، افزود: شما متواضع، مردمی و شناخته شده هستید، انتخاب شما از سوی مردم به خاطر این صورت گرفت که پرچم یک حرکت را به دست گرفته‌اید تا با آن عدالت و حق را حاکم کنید.
آیت‌الله نوری همدانی، با ابراز امیدواری که با دولت جدید تحولی  به وجود آمده و این وسعت پیدا خواهد کرد، و گفت: امروز بسیاری از مردم در کشورهای اسلامی بیدار شده‌اند، احتیاج به حرکتی دارند و سوابق درخشانی که از شما وجود دارد به این راه امیدوارند.
این مرجع عالی‌قدر تقلید اظهار داشت: مردم شما را شخصیت متواضع و طرفدار عدالت می‌دانند و باید از فرصت ایجاد شده با اولویت‌بندی در مسیر رفع مشکلات مردم به‌ویژه گرانی و بیکاری گام برداشت.
آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: مردم ما متدین علاقه‌مند به نظام هستند، مسئولان باید سعی کنند رضایت مردم را جلب نمایند.
آیت‌الله صافی بر ضرورت تلاش برای رفع مشکلات مردم تاکید کرد

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در دیدار رییس جمهوری منتخب، با تاکید بر ضرورت تلاش برای رفع مشکلات مردم، گفت: بی‌تردید با ویژگی‌ها و محاسنی که از شما سراغ داریم، می‌توانید گام‌های مفید و موثری در بهبود وضعیت زندگی مردم بردارید و در این راه دعاگوی شما هستیم.
وی با بیان اینکه مردم گرفتاری‌های فراوانی دارند و هر روز بر ابعاد آن اضافه می‌شود، گفت: امروز مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش شما قرار گرفته است و مردم نیز چشم امید به شما دوخته‌اند، لذا هر مقدار که در توان دارید، باید برای کمک به مردم تلاش کنید.
وی ارتباط موثر با جهان اسلام و کشورهای همسایه را حائز اهمیت دانست و گفت: برقراری و تقویت ارتباط مسالمت‌آمیز با جهان اسلام و به‌ویژه کشورهای همسایه از اهمیت زیادی برخوردار است که نباید از آن غفلت کرد.
معیشت مردم در اولویت باشد
آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در دیدار رییس جمهوری منتخب، با بیان اینکه مساله مهم در درجه اول، معیشت مردم است، گفت: این مساله ۲ اساس دارد؛ فعال کردن تولید داخل و برداشتن موانع از یک‌سو و جلب سرمایه‌گذاری از سوی دیگر.
وی اظهار داشت: قبل از آنکه کار دولت شروع شود، با افرادی ملاقات کرده و نظرخواهی می‌کنید، کار بسیار خوبی است؛ چنانچه مجموع این نظرات جمع‌بندی شود، به رفع مشکلات کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: معیشت مردم ۲ اساس دارد؛ فعال کردن تولید داخل و برداشتن موانع از یک‌سو و جلب سرمایه‌گذاری از سوی دیگر.
ضرورت جذب منابع داخلی و خارجی
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: جلب سرمایه‌گذاری چه داخلی و چه خارجی به رفع مشکل معیشت کمک شایانی می‌کند؛ البته این مطلب البته مدنظر جناب‌عالی است.
وی اقدام رییس جمهور منتخب در نظرخواهی از اقشار و گروه‌های مختلف را بسیار ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: بی‌تردید این اقدام پسندیده و مجموع نظرات می‌تواند در رفع مشکلات موثر باشد.

رییس جمهور منتخب در دیدار با آیت‌الله جعفر سبحانی با تاکید بر اهتمام دولت به استفاده از نظرات و رهنمودهای مراجع تقلید و نخبگان کشور، گفت: علیرغم همه مشکلات و سختی‌ها، چشم‌انداز آینده را روشن می‌دانم و عمیقا باور دارم که اصلاح روند موجود امکان‌پذیر است.

بهره مندی از نیروی جوان
آیت‌الله علوی گرگانی: بهره‌مندی از ظرفیت عظیم نیروی جوان مورد توجه دولت سیزدهم باشد
آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید در دیدار رییس جمهوری منتخب گفت: نخستین موضوعی که در کشورمان باید مورد توجه باشد، بهره‌مندی از ظرفیت عظیم نیروهای ارزشمند جوان است و مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید کردند.
این مرجع تقلید، با تبریک انتخاب وی به ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: ملت ایران امروز، شرایط اقتصادی مناسبی ندارند و امید است در دوره شما مشکلات تا جایی که ممکن است کاسته و برطرف شود.
وی افزود: زید شحام از اصحاب امام جعفر صادق(ع) به‌عنوان استاندار خوزستان منصوب شد و محضر امام صادق(ع) حضور پیدا کرد، امام(ع) فرمودند؛ از اینکه شنیدم شما مسئولیت را به دست گرفتید خوشحال شدم، ولی موضوعی که مرا ناراحت کرد می‌ترسم از عهده این مسئولیت برنیایید.
وی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت اقشار مختلف جامعه برای رفع مشکلات کشور، بیان کرد: مسئولیت بسیار سنگین است و خدا باید به شما کمک کند، نخستین موضوعی که در کشورمان مورد توجه باشد، بهره‌مندی از ظرفیت عظیم نیروهای ارزشمند جوان است و مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید کردند.
استاد خارج فقه حوزه علمیه گفت: موضوع کشاورزی در کشورمان دارای اهمیت زیادی است، چون در نظام بشر، همه به کشاورزی وابسته هستند و باید مشکلات کشاورزان مورد توجه قرار بگیرد؛ همچنین طبقات فرهنگیان و تجار نیز باید مورد اعتنا باشند.
آیت‌الله علوی گرگانی بیان کرد: حُسن عمل شما در قوه قضاییه سبب زنده شدن امیدها شد و عملکرد مناسبتان در قوه قضاییه قابل‌تقدیر است و امید است که با انتخاب شما بتوانید کشور را سر و سامان دهید.
وی اظهار داشت: شما را شخصیتی خدوم، خدمتگزار و دلسوز میدانم و اطمینان دارم که می‌توانید عملکرد موفقی داشته باشید.
این مرجع تقلید گفت: در عملکرد گذشته خود بت‌شکن بودید و امیدوارم همچنان ابراهیم وار در مسیر شکستن بت‌های فساد و ناکارآمدی موفق باشید.
باید با تلاش شبانه‌روزی، آسایش را به زندگی مردم بازگرداند
آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی نیز در دیدار رییس جمهوری منتخب ضمن خوشامدگویی و تبریک پیروزی آیت‌الله رییسی در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: امروز مردم در رنج و سختی هستند و باید با تلاش شبانه‌روزی و مجاهدانه آرامش و آسایش را به زندگی مردم بازگرداند.
این مرجع تقلید عالی‌قدر اخلاص و مجاهدت صادقانه در رفع مشکلات مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: این وعده قطعی الهی است که راه‌های مختلفی را برای پیشبرد امور، پیش روی تلاشگران مخلص قرار می‌دهد.
رئییس جهمور متخب در دیدار با مراجع چه گفت:
رییسی در دیدار با آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی با اشاره به برکات کار و تلاش و دعا و توسل خالصانه مردم در پیشبرد امور کشور، اظهار داشت: ظرفیت‌ها و منابع مادی و نیروی انسانی تحصیل‌کرده و کارآمدی در کشور وجود دارد که در هر عرصه‌ای به آن‌ها اعتماد کردیم، شاهد پیشرفت‌های چشمگیر هستیم.
دولت نیازمند همراهی مردم است
رییس جمهوری منتخب، در دیدار با آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، گفت: بدون تردید دولت نیازمند همراهی همه مردم است، حضور و همکاری همه مردم موثر است و رهنمودهای مراجع می‌تواند برای آینده دولت بسیار تاثیرگذار باشد، مردم هم نگاهشان به مراجع و بزرگان خود است.
وی گفت: برای ادامه راه نیازمند رهنمودهای حضرت‌عالی و سایر بزرگان هستیم، از همه مراجع تقلید و بزرگان به خاطر حضور و پیش‌قدم بودن در عرصه‌های مختلف نظام و انقلاب و اعلام نظر و صدور بیانیه‌ها، به‌خصوص در انتخابات اخیر که بسیار موثر بود، تشکر می‌کنم.
رییسی افزود: بدون تردید دولت نیازمند همراهی همه مردم است، عنوان دولت را دولت مردمی گذاشتیم، حضور و همکاری همه مردم موثر است رهنمودهای مراجع می‌تواند برای آینده دولت بسیار تاثیرگذار باشد مردم هم نگاهشان به مراجع و بزرگان خود است.
وی با تاکید بر اینکه حماسه‌ای که در ۲۸ خرداد آفریده شد، بدون تردید حضور مراجع در آن نقش‌آفرین بوده است، گفت: مردم امروز به‌شدت مشکل معیشتی و کسب‌وکار دارند، مشکلات مختلفی که زندگی مردم را احاطه کرده مردم بسیار صبور هستند که نسبت به مسائل انقلاب، مقاومت و پایداری می‌کنند، مردم در این انتخابات با لطفی که داشتند، حقی برای خودشان و  تکلیفی برای ما ایجاد کردند که امیدواریم به‌عنوان یک طلبه خدمتگزار بتوانیم گشایش‌هایی در زندگی مردم صورت دهیم که احساس کنند شرایط متفاوت شده است.
مصمم به قرار دادن کشور در مسیر توسعه و آبادانی پایدار هستیم
رییس جمهوری منتخب در دیدار با آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید گفت: مصمم به قرار دادن کشور در مسیر توسعه و آبادانی پایدار هستیم.
وی با بیان اینکه مردم گرفتار مشکلات فراوانی هستند و باید گشایشی در زندگی آن‌ها ایجاد کنیم، گفت: دولت جدید با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) و با دعای مراجع عالی‌قدر تقلید مصمم است با تلاش شبانه‌روزی در مسیر جلب اعتماد مردم و برطرف کردن مشکلات آنان و قرار دادن کشور در مسیر توسعه و آبادانی پایدار گام بردارد.
ایجاد مناسبات همه جانبه با کشورهای همسایه
وی دغدغه آیت‌الله صافی گلپایگانی در خصوص ارتباط گسترده با کشورهای همسایه را مورداشاره قرار داد و گفت: تقویت و ایجاد مناسبات و روابط همه‌جانبه با کشورهای همسایه از اولویت‌های دولت بنده خواهد بود و این‌گونه روابط را به نفع ایران و کشورهای همسایه می‌دانیم.
رییسی در دیدار با حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی نیز با قدردانی از نقش‌آفرینی وی در خلق حماسه ۲۸ خرداد، ابراز امیدواری کرد: دولت جدید بتواند اعتماد مردم که دچار آسیب شده را مجددا احیا و بازآفرینی کرده و گام‌به‌گام و  با برنامه‌ریزی‌های دقیق، در زندگی مردم گشایش و بهبود ایجاد نمود.
رییس جمهوری منتخب، در حاشیه دیدار با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با برخی خبرنگاران گفت: ان‌شاءالله با رفع موانع کرونایی در سفر به قم، با مردم شریف استان قم دیدار خواهم کرد.
وی عنوان کرد: امروز در سفر استانی به قم به دلیل وجود شرایط کرونایی توفیق یار ما نبود که در جمع مردم حضور پیدا کنیم.
رییس جمهوری منتخب مردم ایران اظهار داشت: لازم می‌دانم از مردم قدرشناس و انقلابی کشور به دلیل حضور گسترده در پای صندوق‌های رای تشکر کنم.

پاسخی بگذارید