تاریخ : 1400/04/21 14:01
شناسه : 398982

کمیته برگزاری بازی های المپیک ۵۱ واحد برای کاروان اعزامی ایران به این رویداد اختصاص داده است.

به گزارش شاخه سبز؛ پیرو رایزنی و جلسات متعدد برگزار شده با کمیته برگزاری بازی‌ها و  بر اساس ارزیابی های صورت گرفته ۵۱ واحد، شامل ۱۱۴ عدد تخت به کاروان ورزشی کشورمان اختصاص داده شده است.

این تعداد واحد برای ورزشکاران، مربیان و سرپرستان تیم بوده که این واحدها در طبقات پنجم تا هفتم ساختمان شماره چهار در دهکده ورزشکاران واقع شده است.

رشته‌های دوچرخه سواری، قایقرانی بادبانی جزو این سهمیه و اقامت در دهکده نیست. همچنین ۱۱۲ متر مربع جهت دفتر سرپرستی و بخش پزشکی کاروان ورزشی کشورمان اختصاص دارد و فضایی به مساحت ۸۵ متر مربع جهت برگزاری جلسات مورد نیاز کادر سرپرستی و تیم ها در نظر گرفته شد که در طبقه اول ساختمان است.

کاروان ایران در سی و دومین دوره بازی‌ها المپیک ۶۸ سهمیه ( ۱۱ زن و ۵۷) در ۱۶ رشته ورزشی کسب کرده است که از بین  همین ۶۸ سهمیه ۴۴ سهمیه در بخش انفرادی و در ۱۴ رشته تصاحب شد.  حال از ۴۴  سهمیه انفرادی ۳۴ نماینده ( ۹ زن و ۲۵ مرد) برای نخستین بار به المپیک می‌روند.

اما کاروان ستارگان ایران زمین به دلیل دوپینگ نماینده کاراته و آسیب دیدگی پریسا جهانفکریان در وزنه برداری ۲  سهمیه را از دست داد  و ایران با ۶۶ ورزشکار ( ۱۰ زن و ۵۶)  راهی توکیو می شود.

این بازی‌ها به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ - ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده  به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود. ژاپن پیش از این میزبان المپیک ۱۹۶۴ بوده است

پاسخی بگذارید