تاریخ : 1400/04/28 11:38
شناسه : 399028

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران گفت: در هفته عفاف و حجاب هزاران برنامه با این محتوا در استان تهران پیش‌بینی شده و اجرایی می‌شود.


به گزارش شاخه سبز ونقل از تهران نیوز- سردار احمد ذوالقدر  در نشست خبری هفته عفاف و حجاب در 19 تیرماه 1400 اظهار کرد: مقوله حجاب و عفاف منحصر به یک هفته نبوده بلکه در طول زندگی بشر مهم است.


وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان عفاف و حجاب را تنها منحصر به زنان دانست، گفت: مردان نیز در این باره تکالیفی دارند، البته نقش و سهم بانوان ویژه‌تر است، همانگونه که بر اساس دستورات خداوند متعال زنان باید زیبایی‌های خود را از نگاه نامحرم حفظ کنند.


فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران از تربیت و پرورش نسل‌ها به عنوان اصلی‌ترین وظیفه زنان یاد و تاکید کرد: وجود شهدایی مانند شهیدان سلیمانی و حججی که مایه افتخار کشور هستند، نشان‌دهنده تربیت غنی در دامان مادران است.


سردار ذوالقدر بیان کرد: اگرچه جهاد تکلیفی برای مردان است، اما در سال‌های دفاع مقدس بانوان نقش بسیار مهمی را ایفا کرده و با دستان خالی از کشور و آرمان‌های انقلاب دفاع کردند.


وی هفته عفاف و حجاب را یادآور و نماد رشادت و ایثارگری بانوان ایران به عنوان الگوهایی شایسته برای جهانیان دانست و عنوان کرد: امروز بانوان ایران اسلامی به جهانیان نشان داده‌اند که با عفت و حفظ حجاب می‌توان در عرصه‌های مختلف درخشید و برای کشور و جامعه اثرگذار بود.


فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیش‌بینی ویژه برنامه‌های حجاب و عفاف در ۹ سرفصل برای ۱۴ شهرستان و ۱۸ ناحیه استان تهران، گفت: برگزاری و جشنواره‌های متعدد، ازدواج آسان، تامین جهیزیه و برپایی کارگاه‌های سبک زندگی از جمله این برنامه‌ها است.


سردار ذوالقدر خاطرنشان کرد: اجرای تئاتر خیابانی، برگزاری نمایشگاه در فضای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت گروه‌های جهادی فرهنگی در ۱۰ شهرستان، تهیه ۷۱۰۰ بسته کمک مومنانه با پیوست فرهنگی از قبیل چادر و کتاب، ویزیت درمانی و مشاوره رایگان و فعالیت ۱۷۰ مشاور دینی از دیگر برنامه‌های هفته عفاف و حجاب است.


وی حضور بانوان طلبه در روستاها و ارائه خدمات به بانوان خانه‌دار، ترویج فرهنگ اسلامی و بیان احکام الهی، برپایی مراکز مشاوره تلفنی، اجرای طرح شهید سلیمانی توسط بانوان بسیجی، تجلیل از نخبگان ایثارگر به ویژه شهدای سلامت، جهاد و شهادت را بخش‌های دیگری از برنامه‌های هفته حجاب و عفاف برشمرد.


فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استان تهران افزود: برگزاری جشنواره امر به معروف در ۸ شهرستان استان تهران (معرفی خوبی و پرهیز از زشتی)، روایتگری در گلزار شهدا، برپایی جشن تکلیف دختران، برپایی مانورهای فرهنگی، برگزاری تریبون آزاد، پیاده‌روی، تذکر لسانی، تجلیل از بانوان محجبه و برگزاری مسابقات قرآنی، فرهنگی، ورزشی و ... از دیگر برنامه‌های این هفته است.


سردار ذوالقدر با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات جدی در بستر فضای مجازی، ادامه داد: امروز فضای مجازی دوشادوش فضای حقیقی قرار داشته و علاوه بر کسب اخبار و اطلاعات، فضای کسب و کار در آن به راه افتاده است.


وی با تاکید بر مبارزه جدی و عملی با فساد در کشور، تصریح کرد: فعالان فرهنگی باید با تولید محتوا اعم از بیانیه، تهیه کلیپ، موشن‌گرافی، راه‌اندازی پویش و کمپین عفاف و حجاب در این زمینه فعالیت اثرگذار داشته باشند.



انتهای پیام/

پاسخی بگذارید