گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1400/04/28 14:41
شناسه : 399037

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با بیان اینکه متأسفانه شاهد تقسيم غیرمجاز و فروش برخی زمين‌های محدوده حدفاصل انتهای بلوار جمهوری اسلامی و بلوار آیت‌الله بروجردی تا بلوار پيامبر اعظم(ص) هستیم گفت: اين اراضی طبق الزامات قانونی، عمدتاً بايد تبديل به فضای سبز شود.


غلامرضا جانقربان اظهار داشت: اخیراً شاهد گزارش‌هایی مبنی بر تقسیم غیرمجاز و فروش برخی زمین‌های واقع در حریم شهر به‌ویژه محدوده حدفاصل انتهای بلوار جمهوری اسلامی و بلوار آیت‌الله بروجردی تا بلوار پیامبر اعظم(ص) هستیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه این خریدوفروش در افق طرح ساختاری- راهبردی و برنامه‌ای برای الحاق به محدوده شهر قرار ندارد، ابراز کرد: این خریدوفروش غیرقانونی بوده و این اراضی عمدتاً برای کاربری فضای سبز در نظر گرفته‌شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و جهت جلوگیری از مشکلات بعدی و پیشگیری از تضییع حقوق عامه، عمدتاً ضوابط و مقررات مربوط به اراضی واقع در حریم شهر، به راه‌های مختلف به شهروندان قمی اطلاع‌رسانی عمومی شده است.

وی با تأکید بر اینکه این اراضی طبق الزامات قانونی، عمدتاً باید تبدیل به فضای سبز شود یادآور شد: طبق قانون و مقررات، امکان اختصاص اراضی خارج محدوده، به کاربری مسکونی منع قانونی داشته و اشخاصی که نسبت به خرید این اراضی مبادرت می‌کنند، قطعاً در آینده با معضلات متعددی مواجه خواهند شد.

پاسخی بگذارید