استانداری قم:
گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1400/05/2 12:44
شناسه : 399045

استاندار قم با اشاره به‌تعطیلی استان‌های تهران و البرز گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا هیچ مجوزی برای تردد از مبادی ورودی و خروجی قم صادر نخواهد شد.


بهرام سرمست روز سه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به‌ بحران قم در تالار کرامت استانداری‌ افزود: در مورد تعطیلی در استان‌های تهران و البرز نیاز است که در مبادی ورودی و خروجی استان کنترل‌هایی صورت بگیرد و در امر ترددها نیز محدودیت‌های شهر قرمز اِعمال شود که در این زمینه معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی نظارت‌های کافی را اِعمال کند.

استاندار قم با اشاره به‌ افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قم بیان داشت: برغم رعایت بیشتر پروتکل‌ها در استان، ولی با توجه به‌ قرمز بودن وضعیت، این میزان رعایت کافی نیست، و باید نظارت‌ها تشدید شود تا بتوانیم به‌یک وضعیت مطلوب برسیم.

وی موضوع مناسبت‌ها و ایام پیش رو و برنامه‌های جشن و سوگواری این ایام را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: پروتکل‌های بهداشتی که سال گذشته مصوب شد و به‌مرحله اجرا درآمده بود، به‌قوت خود باقی است و تاکید می‌شود که اجرایی و عملیاتی شود.

سرمست اضافه کرد: معاونت امور زائران استانداری هماهنگی‌هایی با اداره‌کل تبلیغات اسلامی و تولیت‌ آستان‌های حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران داشته باشد که برنامه‌ها را تدوین کند و به‌مرحله اجرا درآورد.

وی با اشاره به‌ محدودیت‌هایی که گروه‌های شغلی در شرایط قرمز کرونایی ملزم به‌رعایت آن می‌باشند خاطرنشان کرد: هفت گروه شغلی باید پروتکل‌ها را بیش از سایر مشاغل رعایت کنند و به‌محدودیت‌ها توجه نمایند.

وی افزود: در این رابطه اتاق اصناف، سازمان صمت و مرکز بهداشت کنترل کنند که این محدودیت‌ها به‌خوبی اجرا شود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در امر واکسیناسیون نیز با توجه به‌اینکه محل دائمی نمایشگاه‌های استان را در اختیار مرکز بهداشت قرار دادیم و به‌توسعه و گسترش واکسیناسیون تاکید جدی داریم، برخی گروه‌های هدف باید اولویت قرار بگیرند.

سرمست ادامه داد: دانشگاه‌ علوم پزشکی پیگیری لازم را داشته باشد تا ضمن اینکه واکسیناسیون را بر اساس سند ملی واکسیناسیون انجام می‌دهیم این موضوع را به‌سنین بیشتر و برخی گروه‌های شغلی که بیشتر در معرض ابتلا هستند و در اجتماع حضور دارند، تسری دهیم.

وی یادآور شد: مردم بر اساس برنامه زمانی که به‌آنها داده می‌شود نسبت به‌ واکسیناسیون اقدام کنند تا به‌موقع بتوانیم بیشترین سهم را از واکسیناسیون داشته باشیم و بتوانیم از موجی که به‌عنوان موج پنجم کل کشور را فرا گرفته و متاسفانه در قم نیز دچار این موج هستیم، پیشگیری کنیم.

پاسخی بگذارید