مدیرکل دفتر مدیریت بحران:
تاریخ : 1400/05/5 11:07
شناسه : 399101

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: روند واکسیناسیون در استان مطلوب است و با همکاری همه مردم در تسریع این امر سلامت همگانی تضمین خواهد شد.

علیرضا شهرکی مواجه شد که البته این مورد طبیعی است زیرا بستری‌ها همچنان ادامه دارد و متاسفانه افراد بد حال زیاد داریم و احتمال آمارهای متفاوتی از مرگ و میرهای کرونایی سیستان و بلوچستان در روزهای گذشته وجود خواهد داشت.
وی بیان کرد: نمی‌توانیم بگوییم درصد ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان آمار خوبی را طی می‌کند ولی امیدواریم که در چند روز آینده ثبات تداوم پیدا کند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در مورد تجهیزات بیمارستانی مشکلی وجود نداشته و نگرانی وجود ندارد گفت: شرایط حوزه‌های بهداشتی و درمانی در استان مناسب است.
وی ادامه داد: در مورد واکسیناسیون اگر همه امور خوب پیش رود بعد از تعطیلات عید غدیر، گروه سنی ۴۰ سال اعلام خواهد شد.
شهرکی با بیان اینکه همچنان ممنوعیت تردد درون شهری در ساعات ۲۲ تا سه شب برقرار است تصریح کرد: مردم نیز سعی کرده در سطح شهر  جز در موارد ضروری حضور نداشته باشند و تمام پروتکل‌های بهداشتی مثل ماسک و دستکش را رعایت کنند.
وی تصریح کرد: در مرزها محدودیت‌های سختگیرانه‌ای برای مقابله با ویروس کرونا اتفاق افتاده و ترددهای مرزی به مرز صفر رسیده مگر در بخش‌های تجارت که آن هم با کنترل‌های کامل در جدار مرز داخل خاک کشورمان و با منفی شدن تست کرونا آنان انجام می‌شود.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: امیدواریم با کاهش ارتباطات میان مردم، قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در  استان خیلی زود به شرایط ایمنی از جهت همه‌گیری این ویروس خطرناک و سلامتی مردم دست پیدا کنیم.
وی ادامه داد: توصیه به همگان این است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند در غیر این‌صورت با هماهنگی دستگاه قضایی و نظارتی اقدام به پلمب واحدهای نظارتی هم خواهد شد.
شهرکی خاطرنشان کرد: عادی‌انگاری و سهل‌انگاری در رعایت اصول بهداشتی و عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم علت اصلی شیوع گسترده ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان است.
وی با بیان اینکه تمامی پروتکل‌های ابلاغ شده در شهرهای قرمز مانند محدودیت تردد، خروج و ورود به این شهرها و محدودیت فعالیت مشاغل وجود دارد تاکید کرد: در شهرهای وضعیت قرمز مشاغل گروه۲، سه و چهار و در شهرها نارنجی مشاغل گروه سه و چهار تعطیل است.

پاسخی بگذارید