تاریخ : 1400/05/5 11:12
شناسه : 399102

یک مقام پزشکی پیشین ایالات متحده در گفت و گو با شبکه خبری سی.بی.اس.نیوز تاکید کرد: همه گیری کووید-۱۹ در آمریکا دوباره از کنترل خارج شده، زیرا بخش زیادی از افراد جامعه هنوز واکسینه نشده اند.

به گزارش شاخه سبز به نقل از تارنمای این شبکه خبری آمریکایی، «دریادار دکتر جروم آدامز»  از مقامات پیشین حوزه بهداشت و پزشکی ایالات متحده، دیروز یکشنبه گفت که همه گیری ویروس کرونا در آمریکا "دوباره از کنترل خارج شده است"، زیرا افراد بسیار زیادی هنوز واکسینه نشده اند.
آدامز در مصاحبه با "سی.بی.اس.نیوز" از کسانی که هنوز واکسن ویروس کرونا را دریافت نکرده اند خواست که این کار را انجام دهند، زیرا سویه بسیار مسری دلتا که برای نخستین بار در هند شناسایی شد، همچنان در سراسر آمریکا در حال گسترش است.
این مقام ارشد پیشین دولت فدرال افزود: «درحالیکه شمار افرادی که همچنان از زدن واکسن امتناع می کنند زیاد است، با کاهش محدودیت ها و نزدن ماسک در فضاهای عمومی و بازگشایی مدارس،  شرایط بدتر می شود. ضمن آنکه در حال حاضر هم بیماری بار دیگر از کنترل خارج شده زیرا ما شمار کافی از افراد جامعه را واکسینه نکرده ایم».
وی تاکید کرد: «گزارش ها نشان می دهد موارد ابتلا به ویروس کرونا در هر ۵۰ ایالت آمریکا افزایش یافته و شمار بستری شدگان در بیمارستان و مرگ و میر نیز رشد صعودی دارد، زیرا سویه دلتا در حال حاضر بیش از ۸۳ درصد سویه غالب ویروس کرونا را در کشور شامل می شود». گفته می شود سویه دلتا به ویژه برای افرادی که واکسن نزده اند خطر بستری شدن و مرگ را در پی دارد.
در پی افزایش دوباره شمار مبتلایان در آمریکا برخی مقامات ایالتی تصمیم گرفته اند که استفاده از ماسک را در فضاهای عمومی بار دیگر اجباری کنند. این در حالی است که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) استفاده از ماسک را تنها برای افراد واکسن نزده الزامی دانسته است.  
براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها تاکنون کمتر از ۵۰ درصد جمعیت کل امریکا به طور کامل واکسنه شده اند و ۵۷.۳ درصد افراد بالای ۱۲ سال هر دو دز واکسن را تزریق کرده اند.  
آمریکا از آغاز همه گیری ویروس کرونا تاکنون با داشتن بیش از ۳۵ میلیون مبتلا و بالغ بر ۶۲۶ هزار درگذشته، همچنان بالاترین آمار ابتلا و مرگ و میر کرونایی را در جهان دارد.

پاسخی بگذارید