تاریخ : 1400/05/14 11:34
شناسه : 399192

ملی‌پوشان وزن ۵۷ و ۸۶ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد ایران با برتری مقابل حریفانان خود به مرحله نیمه نهایی این رشته در سی و دومین دوره بازیهای المپیک راه پیدا کردند.

روز دوازدهم سی و دومین دوره بازی‌های المپیک به میزبانی توکیو در شرایطی برای ورزش ایران آغاز شد که از مجموع رشته‌های حاضر در این مسابقات تنها کشتی، کاراته و وزنه برداری باقی مانده است.

روز دوازدهم با رقابت‌های کشتی آغاز شد و طی آن حسن یزدانی با اقتدار دو حریف خود را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد تا کاروان ورزش ایران در انتظار دومین فینالیست کشتی و یک مدال طلا باشد. رضا اطری دیگر ملی پوش کشتی آزاد هم همین راه را رفت.

حسن یزدانی اگر بتواند در المپیک توکیو به مدال طلا دست پیدا کند نخستین کشتی گیر تاریخ ایران خواهد بود که دو مدال طلای المپیک را به دست آورده است.

۰۹:۳۵ : حسین‌خانی و زارع حریفان خود را شناختند

مراسم قرعه کشی اوزان ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد المپیک توکیو صبح امروز برگزار شد که طی آن در وزن ۷۴ کیلوگرم مصطفی حسین خانی در دور نخست با کایل داک قهرمان جهان از آمریکا کشتی می‌گیرد. وی در صورت پیروزی بر این حریف در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان محمدحبیب کادزی محمداف از بلاروس و جندری گارزون از کوبا می‌رود. در این وزن ۱۶ نفر حضور دارند.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع در دور اول با الکساندر خوتسیانویسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی بر این کشتی گیر در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان جاهید براهال از الجزایر و اگزون شالا از کوزوو می‌رود. گنو پتریاشویلی قهرمان جهان از گرجستان در گروه زارع حضور دارد.

رقابت‌های اوزان فوق از ساعت ۶:۳۰ فردا (پنج شنبه) برگزار می‌شود.

۰۹:۱۰ : محمدی: هنوز اتفاقی نیفتاده و اول راه هستیم

غلامرضا محمدی بعد از حضور دو کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی گفت: هنوز اول راه هستیم و هیچ اتفاقی نیفتاده است. رضا اطری دو حریف اصلی خودش را برد و این نشان می دهد که شایسته ایستادن روی سکو است اما این به معنای تمام شدن کار نیست. او بعد از ظهر با حریف روس مسابقه دارد که کارش راحت نیست.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره حسن یزدانی هم گفت: حسن کشتی به کشتی بهتر می شود.

غلامرضا محمدی در پاسخ به این سوال که بیشتر نگران کدام یک از کشتی گیران برای کشتی های عصر هست، گفت: بعد از ظهر دو حریف روس داریم که در مورد هر دو نگران هستیم اما همه تلاشمان را انجام می دهیم. تا اینجا خوب بوده ایم اما این به معنای تمام شدن کار نیست.

۰۸:۵۰ : اطری کار بزرگ را انجام داد

رضا اطری در وزن ۵۷ کیلوگرم در دور دوم به مصاف بخبایار اردنبات از مغولستان رفت و با نتیجه ۵ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. اطری در دور نخست سلیمان آتلی از ترکیه را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد.

«یزدانی» حریفانش را به خاک کشید/ صعود دو کشتی‌گیر به نیمه نهایی

۰۸:۱۲: صعود مقتدرانه یزدانی به نیمه نهایی

حسن یزدانی در دومین دیدار به مصاف استفان ریچموت از سوئیس رفت و با نتیجه ۱۲ بر یک پیروز شد. آرتور نایفونوف از روسیه در گروه یزدانی حضور دارد و دیوید تیلور آمریکایی نیز در آن سوی جدول کشتی می‌گیرد و تا دیدار فینال با یزدانی روبرو نخواهد شد.

۰۷:۳۵ : اطری هم با برد استارت زد

رضا اطری در وزن ۵۷ کیلوگرم در دور نخست به مصاف سلیمان آتلی از ترکیه رفت و با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری رسید. وی در دور بعد با برنده کشتی میان آرسن هاروتونیان از ارمنستان و بخبایار اردنبات از مغولستان کشتی می‌گیرد.

۰۷:۰۱: پیروزی یزدانی در نخستین مبارزه

در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی در دور نخست به مصاف جاورایل شاپیف از ازبکستان رفت و با نتیجه ۱۱ بر ۲ شکست داد. آرتور نایفونوف از روسیه در گروه یزدانی حضور دارد. و دیوید تیلور آمریکایی نیز در آن سوی جدول کشتی می‌گیرد و تا دیدار فینال با یزدانی روبرو نخواهد شد.

پاسخی بگذارید