تاریخ : 1400/05/14 11:08
شناسه : 399201

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان قم با ابراز نگرانی از وضعیت دریاچه نمک گفت: خشک شدن دریاچه نمک و ایجاد گرد و غبار نمکی تهدید جدی برای محیط زیست استان قم است.

سید محمد رضا بهشتی پور گفت: وضعیت هوای قم هم اکنون برای تمام گروه‌ها ناسالم و خطرناک است و این وضعیت حداقل تا سه شنبه نیز ادامه خواهد داشت.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: ریشه گرد و غبار قم از قسمت شرقی استان، اطراف دریاچه نمک و دشت مسیله است.

وی تصریح کرد: کانون‌های گرد و غبار در قم مختص شرق استان نیست و در غرب استان نیز کانون‌های گرد و غبار وجود دارد.

بهشتی پور با اشاره به خشکسالی شدید در سال جاری، برداشت بی رویه از منابع آبی زیرزمینی و صفر شدن حق آبه های رودخانه‌های قم که سبب صفر شدن ورودی آب به رودخانه‌های قم شده است، گفت: با ادامه روند فعلی ما دچار وضعیت وخیم‌تری نیز خواهیم شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت فعلی دریاچه نمک، افزود: اگر همین مقدار نمناکی موجود در دریاچه نیز از بین برود با گرد و غبار نمکی مواجه خواهیم شد که بسیار خطرناک‌تر از گرد و غبار فعلی است.

وی در انتها تاکید کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی این وضعیت تا سه شنبه ادامه دارد اما با کوچک‌ترین وزش باد آلودگی هوای قم تشدید می‌شود و اما با توجه به جهش باد میزان آلودگی متفاوت خواهد بود.

پاسخی بگذارید