گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1400/05/17 13:09
شناسه : 399237

با آغاز به کار دولت "ابراهیم رئیسی" رئیس جمهوری جدید ایران، کشورهای حوزه آلبا (کشورهای مقاومت آمریکای لاتین) و ایران بر تحکیم مناسبات و گسترش همکاری‌های مشترک تاکید کردند.

به گزارش شاخه سبز بع نقل از خبرگزاری کوبا، "ساچا یورنتی" دبیر اجرایی اتحادیه آلبا (ALBA-TCP)، به عنوان بخشی از برنامه کاری خود در ایران، با رضا نظر آهاری مدیر حوزه آمریکا در وزارت امور خارجه ایران دیدار کرد.  در همین راستا یورنتی در حساب توئیتر خود نوشت: بر تقویت و تحکیم روابط آلبا با ایران متعهد شده ایم.

همچنین در دیدار قبلی یورنتی با رئیس جمهوری ایران در مراسم تحلیف روز سه شنبه گذشته، حجت الاسلام رئیسی نیز تعمیق روابط سیاسی اقتصادی با منطقه آمریکای لاتین را یکی از اولویت‌های سیاست خارجی ایران برشمرد.

رئیس جمهور سه‌شنبه شب در دیدار دبیرکل «اتحادیه بولیواری ملل آمریکای ما»، گفت: ایران مصمم است مناسبات سیاسی و اقتصادی خود را با کشورهای عضو این اتحادیه بیش از پیش تقویت کند و این کار را در راستای ارزش‌ها و مواضع مشترک دو طرف ارزیابی می‌کند.

همچنین وزارت خارجه ونزوئلا به عنوان یکی از کشورهای عضو این اتحادیه، در بیانیه مطبوعاتی خود بر افزایش سطح همکاری و هماهنگی در زمینه‌های مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با برنامه‌ریزی و آمادگی کافی تأکید کرد.

دبیر اجرایی آلبا در اظهارات اخیر خود در گفت وگو با رسانه برون مرزی ایرانی هیسپان تی وی، ضمن تاکید بر تعهد ائتلاف آمریکای لاتین و کارائیب برای تقویت روابط همکاری با ایران، خاطرنشان کرد: فراتر از روابط دو جانبه بین ایران و کشورهای عضو این اتحادیه، "هماهنگی های عظیمی درباره نحوه درک ما از جهان وجود دارد. "

پاسخی بگذارید