رسوایی دیگر برای حزب دموکرات؛
تاریخ : 1400/05/19 12:54
شناسه : 399248

یکی از سناتورهای ایالتی آمریکا به اتهام فساد اخلاقی و آزار جنسی یک نوجوان، بازداشت شده است.

 
به گزارش شاخه سبز به نقل از اسپوتنیک، «اوتونیل (تونی) ناوارت» سناتور ۳۵ ساله ایالت آریزونا از حزب دموکرات، به اتهام برقراری رابطه با یک نوجوان در سال ۲۰۱۹، بازداشت و سپس برای رسیدگی به اتهاماتش در دادگاه عالی بخش «ماریکوپا» این ایالت حاضر شد.

«استیو مک کارتی» کمیسر این دادگاه علناً اعلام کرد که اتهاماتی از جمله آزار جنسی یک نوجوان زیر سن قانونی، علیه ناوارت مطرح است.

پلیس شهر «فینکس» ایالت آریزونا در اعلامیه‌ای که صادر کرد، گفت این نیرو ابتدا در روز چهارشنبه گذشته گزارشی را از فردی که گفته می‌شود قربانی این اقدام است دریافت و پس از گفتگو با نوجوان قربانی، علت احتمالی بازداشت را مشخص کرد.

قاضی دادگاه با رد کردن ادعای وکیل ناوارت مبنی بر اینکه وی به خاطر نداشتن سوء سابقه، خطر فرار از چنگال قانون و مجازات را ندارد، قرار وثیقه ای ۵۰ هزار دلاری برای این سناتور ایالتی تعیین کرد.

ناوارت حین رسیدگی به اتهاماتش اجازه ندارد که با هیچ نوجوانی حتی از اعضای خانواده‌اش در تماس باشد و باید از یک دستگاه الکترونیکی که محل وی را مشخص می‌کند، استفاده کند.

فساد اخلاقی مقامات سیاسی آمریکا مسئله جدیدی نیست و هر بار با شکایت قربانیان و ادای شهادت آنان علیه یکی از این افراد، ابعاد جدیدی از فساد همه گیر در بین سردمداران این کشور پیش روی جهانیان گشوده می‌شود.

اخیراً و در همین رابطه، «اندور کومو» فرماندار دموکرات ایالت «نیویورک» نیز که رسوایی‌های اخلاقی اش برای وی دردسر ساز شده، با خطر استیضاح مواجه است و افکار عمومی این کشور و این ایالت وی را مجبور کرده‌اند تا از مقام خود کناره گیری کند.

پاسخی بگذارید