گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1400/05/19 12:34
شناسه : 399251

رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم گفت: بیست و دومین دوره جشنواره استانی تئاتر قم، پس از یک سال وقفه با تصویب شورای سیاست‌گذاری تئاتر استان در سال جاری برگزار می‌شود.

علی فرحناک روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به برگزاری بیست و یکمین دوره جشنواره تئاتر قم در سال ۱۳۹۸ افزود: برگزاری جشنواره تئاتر استانی قم در سال گذشته با تشخیص شورای سیاست گذاری تئاتر استان قم، به دلیل شیع کرونا منتفی شد.

وی گفت: اوج گیری چندباره کرونا در سال ۱۳۹۹ و بلاتکلیفی برگزاری جشنواره سراسری تئاتر فجر به دلیل شیوع این بیماری، موجب شد تا جشنواره های استانی تئاتر قم مانند بسیاری از استان های دیگر در سال گذشته لغو شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم، ادامه داد: به دلیل پیگیری علاقه مندان هنرهای نمایشی استان، برگزاری بیست و دومین جشنواره تئاتر قم، هفته گذشته در جلسه شورای سیاست گذاری تئاتر استان و با نظر مثبت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای این ستاد، به تصویب رسید.

فرحناک با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای سیاست گذاری تئاتر استان، برگزاری این جشنواره به عهده انجمن هنرهای نمایشی قم قرار گرفت، افزود: تعیین زمان بندی اجرا، نحوه برگزاری جشنواره و هماهنگی با اداره کل هنرهای نمایشی در دستور کار است.

وی اظهار داشت: با نهایی شدن فرایندی اجرایی و بخش ها این جشنواره، پوستر رسمی جشنواره  منتشر و به صورت رسمی فراخوان آن در رسانه ها اعلام می شود.

فرحناک، با بیان اینکه کرونا، خسارت بسیار فراوانی به هنرهای نمایشی وارد کرده است، گفت: جامعه هنری همواره از جمله پیشتازان و مبلغان رعایت دستورالعمل های بهداشتی بوده اند و به همین دلیل رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی برای برگزاری این جشنواره مورد تاکید دبیرخانه جشنواره است.

تئاتر قم در زمینه های مذهبی- آئینی، کودک و نوجوان و دفاع مقدس ید طولایی داشته و اساتید و پیشکسوتان زیادی در این شهر تلاش فراوان برای تئاتر استان و کشور را متحمل شده‌اند.

قم دارای بیش از هشت گروه تئاتر فعال از جمله گروه تئاتر آئین، امروز، ایده، عرشیان، طراوت، سایه روشن، خانه پرواز و گروه تئاتر گاراژ تیاتر می باشد.

پاسخی بگذارید