گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1400/05/19 12:05
شناسه : 399255

رییس مرکز بهداشت شهرستان قم از اتمام واکسیناسیون گروه سنی بالای ۴۰ سال در بخش سلفچگان خبر داد و گفت: یک هزار و ۵۰۰ دوز واکسن کرونا به این گروه سنی تزریق شده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، باقر محمودی در این زمینه، افزود: با فراخوانی که توسط مرکز خدمات جامع سلامت امام موسی کاظم(ع) بخش سلفچگان برای گروه سنی ۴۰ سال به بالا صورت گرفت، این گروه سنی با مراجعه در روزهای ۱۱ و ۱۳ مردادماه به این مرکز دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی اضافه کرد: واکسیناسیون روستاییان در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی به‌صورت متمرکز و در یک روز در هر روستا انجام شده و با فراخوان قبلی توسط بهورزان کلیه افراد گروه هدف در تاریخ اعلام شده برای دریافت واکسن مراجعه می‌نمایند.

این مسئول ادامه داد: تمامی گروه‌های سنی اعلامی توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم که در دوره قبل موفق به دریافت واکسن نشده‌اند نیز می‌توانند در روزهای انجام واکسیناسیون مراجعه و واکسن خود را دریافت نمایند.

 ضرورت رعایت ضوابط بهداشتی مقابله با کرونا پس از واکسیناسیون

 محمودی تصریح کرد: واکسیناسیون سراسری پایان این بیماری نیست، اما از شدت بیماری کاسته و روند مرگ‌ومیر را کنترل می‌کند.

 وی خاطرنشان کرد: به‌دلیل بالا بودن قابلیت سرایت گونه‌های جدید کرونا، افرادی که حتی واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند باید همچنان شست‌وشوی مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله حداقل ۲ متری از افراد دیگر را جدی بگیرند.

وضعیت کرونایی استان قم که از ۲۷ خردادماه پس از ۴۰ روز از وضعیت نارنجی به زرد بهبود یافته بود بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده توسط نرم‌افزار ماسک، از تاریخ نهم تیرماه جاری بار دیگر جزو شهرهای نارنجی و از ۲۳ تیرماه مجددا در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفت.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

پاسخی بگذارید