قالیباف در جمع خبرنگاران:
گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1400/05/19 12:42
شناسه : 399258

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما همواره قانون و مقررات را دنبال می‌کنیم و به دنبال امنیت راه‌های بین‌المللی و انتقال انرژی هستیم، گفت: رژیم صهیونیستی در رأس اقدامات تروریستی است.

 محمدباقر قالیباف در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جایگاه خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: این روز را به همه خبرنگاران در سراسر کشور به ویژه خبرنگاران پارلمانی که بار مضاعفی را به دوش می‌کشند، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی بیان کرد: همچنین یاد شهدای عزیز خبرنگار چه کسانی که در دوران دفاع مقدس و آن روزها که صبر کردند و چه کسانی که امروز در راه روشن کردن حقایق و پایان دادن به شایعات، جان خود را از دست دادند، گرامی می‌دارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خبرنگاران رسالت مهمی را بر عهده دارند و به دنبال انتشار حقایق و انعکاس آن در جامعه هستند، آنان در مسیر شفاف‌سازی حقایق گام برمی‌دارند و اگر زحمات این قشر نبود، قطعاً شفافیت، اصلاح امور و حل مشکلات مردم هم محقق نمی‌شد؛ باید گفت که خبرنگاران حلقوم واقعی مردم در حل مشکلات مردم هستند.

قالیباف ادامه داد: بر اساس قانون اساسی، هر یک از قوا وظایف مشخصی بر عهده دارند و هر سه قوه باید به صورت مستقل وظایف خود را انجام دهند اما با توجه به مشکلات کشور و همچنین برای پیشرفت جامعه و حل مشکلات مردم، همدلی، انسجام و همکاری در روش‌های اجرایی و رویکردها بین هر سه قوه امری ضروری است.

وی اظهار داشت: قطعاً بار دولت سنگین‌تر است و مجلس شورای اسلامی در مسیر حل مشکلات علاوه بر توجه به وظایف نظارتی خود، با دولت هم همکاری خواهد کرد و ما باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات را از بین ببریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خبرنگاران نقش مؤثری در این زمینه دارند، باید به هم‌افزایی مسئولان در هر سه قوه کمک کنند، در مسیر روشن کردن حقایق و واقعیت‌ها گام بردارند و در هر کجا که هر قوه‌ای خارج از این مسیر حرکت کرد، به آنان متذکر شوند.

قالیباف در پاسخ به سوالی درباره بیانیه ۷ کشور اقتصادی مبنی بر حمله به نفتکش رژیم صهیونیستی، گفت: ما همیشه گفته‌ایم که با هرگونه اقدام غیرقانونی و حرکت تروریستی مخالف هستیم، اما الان کسانی که خودشان داعش و تروریست را تربیت و از آنان حمایت کرده‌اند، چنین رویکردی را پیش می‌گیرند.

وی گفت: هر روز می‌بینید که در دریای سرخ و مسیر حرکت کشتی‌ها در آنجا، چه مشکلاتی ایجاد می‌شود و اگر تروریستی وجود داشته باشد، رژیم صهیونیستی در رأس آن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما همواره قانون و مقررات را دنبال می‌کنیم و به دنبال امنیت راه‌های بین‌المللی و انتقال انرژی هستیم، تصریح کرد: کسانی که نگاه تروریستی دارند، این مواضع را اتخاذ می‌کنند و در آتش‌سوزی اخیری که اتفاق افتاد، دیدیم در همان ساعات اولیه چه حرف‌هایی زدند اما سپس متوجه شدند که حادثه کاملاً طبیعی بوده است./مهر

پاسخی بگذارید