تاریخ : 1400/05/19 12:51
شناسه : 399267

مدیر رادیو معارف گفت: رادیو محرم برای پنجمین سال پیاپی در ساعت ۱۸:۰۰ امروز با پیام آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید آغاز به کار خواهد کرد.

مسعود کاویانی روز دوشنبه در نشست خبری که به‌صورت برخط برگزار شد، افزود: نام امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا محدود و محصور نیست و آن‌قدر بزرگ است که پس از سال‌ها هنوز کسی نتواسته به لحاظ عمق و گستره پی به ابعاد مختلف آن ببرد.
وی اضافه کرد: به‌منظور معرفت افزایی، ترویج عزاداری صحیح و در پاسخ به نیاز مخاطبانی که پیگیر بودند تا رسانه‌ای متقن و مستند عزاداری محرم را بدون آفت و آلودگی پخش کند، رادیو محرم فعالیت می‌کند.

مدیر رادیو محرم با بیان این‌که خط بطلان به انحرافات و تحریفات از اهداف مهم رادیو محرم کشیدن است، ادامه داد: محرم و فرهنگ عاشورا جزو مبانی و ابزار قدرت شیعه است و به همین دلیل دشمن در تلاش است این موتور محرک شیعه را متوقف کند.
کاویانی بیان کرد: رادیو محرم از امروز به‌صورت ۲۴ ساعته با پیام آیت‌الله جوادی آملی از مراجع تقلید آغاز به کار می‌کند و از طریق گیرنده‌های رادیویی و تلویزیونی و اپلیکیشن ایران صدا قابل دریافت است.

وی افزود: رادیو محرم هر شب یک ساعت برنامه برای پوشش مداحی‌های مراکز مختلف استان‌ها با هدف آشنایی مخاطبان با عزاداری مناطق مختلف کشور و توجه بیشتر به شعور و معرفت افزایی دارد.
به گفته وی، امسال در رادیو محرم از ۱۵ لهجه، گویش و زبان محلی، ۵۹ مداح کشوری و استانی، ۴۷ خطیب و روضه‌خوان مطرح کشور و محلی، ۲ هزار و ۸۰۰ قطعه مداحی و ۶۶۰ قطعه کلام بزرگان استفاده خواهد شد.

دبیر نخستین دوره سوگواره ملت امام حسین(ع) در ادامه بیان کرد: امروزه فضای مجازی حقیقی‌تر از هر محیطی است و لازم است نهادها و محیط‌های ارزشی در فضای مجازی حضور داشته باشند.
کاویانی افزود: امسال تلاش کردیم اقدامات پراکنده را تجمیع و هم‌افزایی کنیم و در سطح ملی و بین‌المللی شاخص سازی و ایجاد وحدت صورت گیرد که در این راستا چند سوگواره از جمله بوی سیب، مهر محرم و اشراق تجمیع و به نام ملت امام حسین(ع) فعالیت خواهد کرد.
وی ادامه داد: با توجه به تجربیات چندین سال سوگواره‌ها، هر بخش به‌صورت تخصصی، عهده‌دار برگزاری در قالب‌های مختلف ولی در موضوعات یکسان شدند.
وی خاطرنشان کرد: از دلدادگان به هنر و رسانه عاشورایی، جوانان علاقه‌مند و فعالان فضای مجازی دعوت می‌شود برای شرکت و دریافت اطلاعات بیشتر در این سوگواره از طریق آدرس mellateemamhosein.ir اقدام نمایند.
پوستر سوگواره ملت امام حسین (ع)نیز در این نشست رونمایی شد.

پاسخی بگذارید