از ابتدای هفته آینده؛
تاریخ : 1400/05/20 13:35
شناسه : 399288

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد که از ابتدای هفته آینده در بیشتر مناطق کشور دمای هوا روند کاهشی دارد.

امروز به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رشد ابر گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، ارتفاعات رشته کوه البرز در قزوین، البرز تهران، ارتفاعات زاگرس مرکزی و همچنین در برخی نقاط هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و فارس پیش‌بینی می‌شود.

فردا و جمعه در مناطقی از شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی همچنین در برخی نقاط هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و فارس به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رشد ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید مورد انتظار است.

شنبه و یکشنبه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، برخی نقاط اردبیل و غرب گیلان و در ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور آسمان آفتابی خواهد بود.

از ابتدای هفته آینده در بیشتر مناطق کشور دمای هوا روند کاهشی دارد.

طی پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد که گاهی با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود. طی این مدت دریای عمان نیز مواج است.

طی امروز و فردا اهواز با بالاترین دمای ۴۹ و ۵۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با بیشینه دمای ۳۵ و ۳۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

پاسخی بگذارید