نتایج یک پژوهش جدید
تاریخ : 1400/06/31 14:27
شناسه : 399617

نشریه فوربس در گزارشی نوشت: نتایج یک پژوهش تازه از سوی دانشگاه هاروارد نشان می دهد آمار واقعی مرگ و میر ناشی از کووید- ۱۹در مراکز نگهداری سالمندان سراسر آمریکا هزاران نفر کمتر از ارقام رسمی دولت فدرال است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از این نشریه آمریکایی، بر اساس پژوهشی که روز پنجشنبه در نشریه "انجمن پزشکی آمریکا" منتشر شد، آمار دولت فدرال ایالات متحده در خصوص مرگ و میر سالمندان ناشی از  کووید-۱۹ هزاران نفر کمتر از میزان واقعی است.

در این پژوهش که گروهی از محققان دانشگاه هاروارد شرکت دارند، نشان می دهد که آمار دولت فدرال در خصوص شمار مبتلایان و مرگ و میر سالمندان در سال ۲۰۲۰ به ترتیب ۱۲ و ۱۴ درصد کمتر از میزان واقعی  است.

بر این اساس مرگ و میر ۱۶ هزار و ۶۲۳ سالمند در سراسر کشور در این آمار به حساب نیامده  و این نشان می دهد که بیش از ۱۱۸هزار و ۳۰۰ نفر از ساکنان خانه سالمندان در سال گذشته بر اثر کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند. این رقم برابر است با ۳۰ درصد مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در ایالات متحده.  

در ادامه گزارش فوربس آمده است که مغایرت آمار رسمی با شمار واقعی به این دلیل است که دولت فدرال تا سه ماه پس از آغاز گسترش همه گیری کرونا (ماه مه برابر با اردیبهشت ماه)، خانه های سالمندان را ملزم به گزارش موارد و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ نکرد.

همه گیری کووید-۱۹ تاثیر نامتناسبی بر ساکنان خانه های سالمندان داشته است که بیشتر مستعد بیماری های شدید هستند. با این حال، موارد  مرگ و میر در این مراکز از زمان توزیع گسترده واکسن ها به شدت کاهش یافته است. براساس داده های فدرال، ۸۳ درصد از ساکنان خانه های سالمندان به طور کامل در برابر کووید-۱۹ واکسینه شده اند، در حالی که این رقم میان کارکنان این مراکز نزدیک به ۶۲ درصد است.

نیویورک از جمله ایالت هایی است که در زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا به دلیل مشکلات مربوط به داده های مرگ و میر در خانه سالمندان مورد توجه ویژه قرار گرفت و درواقع یکی از رسوایی های است که منجر به سقوط سیاسی «اندرو کومو» فرماندار پیشین شد. یک گزارش ماه ژانویه دفتر دادستان کل ایالت نیویورک نشان داده است که کومو مرگ و میر در خانه های سالمندان را تا ۵۰ درصد کمتر از میزان واقعی تخمین زده و به عبارتی تنها کسانی را که در خانه های سالمندان فوت کرده اند در آمار مرگ و میر به حساب آورده، نه کسانی را که پس از انتقال به بیمارستان جان باخته اند.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در آمریکا به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۶۷۷ هزار و ۹۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

پاسخی بگذارید