گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1400/06/28 10:53
شناسه : 399636

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی از دولت خواست به موضوع ساماندهی و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و کار معین فعال در دستگاه‌های مختلف ورود کند.

به گزارش ایرنا،  مهدی اسماعیلی در نشست علنی روز سه شنبه در تذکر شفاهی گفت: یکی از درخواست‌هایی که به طور مکرر از نمایندگان مجلس صورت می‌گیرد رسیدگی به مشکل عدم تبدیل وضعیت و استخدامی نیروهای قراردادی و کارمعین است که برخی از آنها بیش از ۲۰ سال است که منتظر هستند تا تعیین تکلیف شوند اما  بسیاری از آنها از دریافت مزایای متعلقه محروم هستند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: از رییس جمهوری درخواست می‌کنم سریع‌تر به وضعیت این قشر زحمتکش و بسیار خدومی که در جاهای مختلف خدمت می‌کنند از جمله مخابرات، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، راهداری و حمل ونقل جاده ای، آب و فاضلاب و وزارت نیرو رسیدگی کند. بخش زیادی از نیروهای شرکتی سال‌های زیادی است که تعیین تکلیف و تبدیل وضعیت نشده اند و از دریافت مزایا محروم هستند.

در ادامه، علیرضا زندیان در تذکری شفاهی گفت: با تشکیل دولت سیزدهم تغییرات مدیریتی در سراسر کشور به ویژه دستگاه‌های اجرایی در حال اجرا است و به عبارتی بازار اصل و نصب‌ها داغ است اما  شاهدیم که برخی از مدیران این دستگاه‌ها به ویژه استانداران، فرمانداران و بخشداران قبل از عزل، با هزینه بیت‌المال اقدام به خرید هدایایی از قبیل سکه، فرش و تابلوفروش برای خود می‌کنند تا در مراسم‌های عزل و نصب از آنها قدردانی شود در حالی که این اقدام در شرایط سخت اقتصادی و کسری بودجه قابل پذیرش نیست.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود: از رییس‌جمهوری تقاضا دارم به شکل عاجل و فوری از این اقدام غیرضروری جلوگیری کند.

عبدالرضا مصری که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: اگر مسوولان دولت قبل هدایای از بیت‌المال برای خود خریداری کنند تا در مراسم تودیع و معارفه به آنها اهدا شود، این تصرف است بنابراین خواهش می‌کنم به ذیحساب‌ها ابلاغ کنند که به هیچ عنوان این کار انجام نشود.

پاسخی بگذارید