در سال جاری:
تاریخ : 1400/06/28 10:23
شناسه : 399668

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از اختصاص ۱۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در بودجه امسال برای اجرای طرح‌های حوزه آبرسانی به مناطق روستایی و شهری کشور خبر داد و گفت که ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از این منابع در روستاها و بقیه در شهرها هزینه خواهد شد.


حمیدرضا جانباز روز شنبه در حاشیه نشست بررسی مسائل و مشکلات کمبود آب آشامیدنی و طرح‌های آبرسانی به چهار شهرستان "مینودشت، گالکیش، کلاله و مراوه‌تپه" اظهار داشت: بودجه پیش بینی شده امسال برای طرح های آبرسانی مناطق روستایی کشور نسبت به سال قبل حدود پنج برابر و اعتبار طرح‌های آبرسانی و رفع تنش آبی در حوزه شهرها نسبت به سال قبل حدود ۱.۵ برابر شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه طرح‌های آبرسانی مناطق روستایی گلستان، اعتبار امسال این استان از هزار میلیارد ریال به هشت هزار میلیارد ریال افزایش یافته که صرف طرح های پیش بینی شده در این منطقه شمالی خواهد شد.

جانباز با قدردانی از همراهی و صبوری مردم به خاطر تحمل قطعی آب در تابستان امسال ابراز امیدواری کرد که با تخصیص کامل اعتبارات پیش بینی شده در بودجه امسال، بخش قابل توجهی از مشکلات حوزه آب شرب مناطق روستایی و شهری کشور برطرف شود.

معاون وزیر نیرو در حاشیه بازدید از سد نرماب چهل چاری مینودشت به خبرنگاران گفت که یکی از اهداف شرکت آب و فاضلاب کشور برای افزایش اعتبارات سالانه، تامین آب میان مدت و بلند مدت با همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در همه مناطق از جمله استان گلستان است.

این مقام مسوول در سفره ۲ روزه خود به گلستان که از امروز آغاز شد، علاوه بر بازدید از سد نرماب چهل چای مینودشت، بازدید از محل تصفیه خانه آب و مخزن در دست اجرا و همچنین تصفیه خانه فاضلاب گنبدکاووس و بررسی مسائل آبرسانی این شهرستان، افتتاح چاه شماره ۶ پروژه آبرسانی به آزادشهر، بازدید شبکه قره‌سو و زرین گل و بررسی مسائل آبرسانی علی‌آبادکتول، افتتاح ایستگاه پمپاژ و مخزن آبرسانی به گرگان و بازدید از منطقه سد وشمگیر و بررسی مسائل آبرسانی شهرستان آق‌قلا را در برنامه دارد.

وی همچنین فردا یکشنبه از مجتمع آبرسانی شهدای بندرترکمن و ایستگاه پمپاژ سیمین شهر بازدید و در نشست جمع‌بندی سفر با حضور مجمع نمایندگان و استاندار گلستان شرکت خواهد کرد.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد که در ۱۴ شهرستان سکونت دارند.

پاسخی بگذارید