تولیت حرم حضرت معصومه:
گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1400/06/29 13:42
شناسه : 399681

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بابیان این‌که ساماندهی وضعیت ظاهری قم مرد میدان می‌خواهد گفت: امروز نیازمند یک فرد هماهنگ‌کننده میان دستگاه‌های مرتبط با وضعیت ظاهری قم هستیم که مرد میدان باشد.


به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار فرمانده انتظامی استان قم افزود: کسی که نمایندگی دولت را در قم قبول می‌کند باید دغدغه خاص و ویژه نسبت قم داشته باشد و نظارت و کنترل کامل بر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با حوزه فرهنگی را ویژه‌تر دنبال کند.
وی ادامه داد: در حرکتی که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ساماندهی وضعیت ظاهری قم دنبال می‌شود، جای یک کار علمی و پژوهشی و رسیدن به علل مخاطرات اجتماعی خالی بود که به لطف خدا با آماده شدن سند پایش و رصد، کار سرنوشت‌سازی در شهر قم صورت خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر یک کار عملیاتی است و بخشی از آن با دعوت و نصیحت انجام می‌شود و بخش دیگر نیازمند فعالیت دستگاه‌های اجرایی است.
سعیدی یکی از راهکارهای مهم رفع مشکلات حوزه حجاب و عفاف را پاسخگویی به شبهات این حوزه دانست و عنوان کرد: ما باید با توجه به حجم گسترده تبلیغات علیه حجاب در فضای مجازی پاسخگوی جوانان باشیم تا جوانان ما در دوراهی و دوگانگی قرار نگیرند.
فرمانده انتظامی استان قم نیز در این دیدار، به ارائه گزارشی از وضعیت استان و اهم فعالیت‌های نیروی انتظامی ازجمله تهیه و تنظیم سند پایش و رصد قم در ۵ ماه گذشته پرداخت.
سردار سید محمود میرفیضی با اشاره به تشکیل چندین کارگروه ویژه ازجمله کارگروه رصد و پایش در قرارگاه ۱۹ دی افزود: ۹ آسیب ویژه استان در این تحقیق پایش شده و وظایف هر دستگاه در برخورد با این معضلات اجتماعی به‌صورت مجزا تعریف‌شده است که در این مرحله نیازمند همکاری و یکپارچگی بین دستگاه‌های اجرایی استان هستیم.

پاسخی بگذارید