دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان:
تاریخ : 1400/06/29 13:18
شناسه : 399698

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان بازگشایی مدارس در ایران را ضرورتی انکارناپذیر دانست و گفت: سلامت آینده سازان کشور و آسیب‌های روانی و اجتماعی وارده به آنها در دوران کرونا باید مورد توجه قرار گیرد.


حسین تاریخی افزود: یافته‌های علمی و پژوهش‌ها نشان می‌دهد که دانش آموزان و به تبع آن خانواده‌ها در دوران شیوع ویروس کرونا بیش از مسایل آموزشی از مسایل روحی و اجتماعی ضربه دیده‌اند.

وی تصریح کرد: در این دوران آسیب‌های جسمی و روحی بسیاری مانند پرخاشگری و بی‌حوصلگی به دانش‌آموزان وارد شده است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: همچنین پژوهش‌ها نشان می‌دهد که مدرسه آنچنان محل شیوع ویروس کرونا نیست. در واقع چنان که تفرجگاه، پارک، رستوران و جلسات خانوادگی بستری برای شیوع کرونا است، مدرسه تا این اندازه کانون شیوع ویروس نیست.

تاریخی یادآورشد: مدارس بیش از ۱۷۰ کشور پس از انجام واکسیناسیون بازگشایی شدند اما تلقی ما برخی در ایران این است که بازگشایی مدارس مصادف با شیوع گسترده ویروس کرونا می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش مجازی آسیب‌های جدی روانی و اجتماعی برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کند، گفت: دانش‌آموزان و خانواده‌ها پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس تحت تاثیر مسایل عاطفی و روانی بسیاری قرار گرفتند که اثرات خود را تا سال‌های آینده هم نشان می‌دهد.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان عنوان کرد: پس از تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا تاثیر تعاملات دانش‌آموزان در جلسات زنگ تفریح، کلاس های ورزش و تخلیه بار روانی و اجتماعی دانش‌آموزان مشخص شد.

تاریخی با بیان اینکه دانش‌آموزان در مدارس شاخص های روانی خود را تقویت می‌کنند، گفت: امیدوارم مسوولان وزارت بهداشت جدا از موضوع سلامت، آسیب‌های روحی و روانی دانش آموزان را هم مدنظر قرار دهند.

وی ادامه داد: در نقطه‌ای هستیم که وزن آسیب روانی اجتماعی به موضوع درگیری با بیماری و ویروس کرونا سنگینی می‌کند. امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدارس بازگشایی شوند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: دانش‌آموزان به ویژه پسران در دوران کرونا و تعطیلی مدارس دچار خستگی مفرط شده‌اند، فعالیت های فرهنگی و ورزشی می تواند محلی برای تخلیه انرژی نوجوانی، جست و جو گری و تخلیه بار روانی را برای آنها مهیا کند.

تاریخی ادامه داد:تشکل‌های دانش‌آموزی به ویژه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان این ظرفیت را دارند که در اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی به مدارس کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به صمیمیت‌های دانش‌آموزان در فعالیت ها، این اتحادیه به دلیل نزدیکی گرایش‌های فکری می‌تواند به بازگشایی مدارس تسریع باشد.

مدارس و مراکز آموزشی از اسفند سال ۹۸ تا کنون به دلیل شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت دانش آموزان تعطیل شد و آموزش مجازی در دستور کار قرار گرفت.

اما اکنون پس از گذشت حدود ۱۸ ماه از آموزش مجازی، کارشناسان و مسوولان آموزش و پرورش به دلیل آثار روانی و اجتماعی آموزش مجازی، حضور دانش آموزان در مدارس را بسیار ضروری می دانند.

آموزش و پرورش پس از کسب مجوز از ستاد ملی مقابله با کرونا، بازگشایی مدارس به صورت تدریجی با حفظ سلامت دانش آموزان را از آبان ماه در دستور کار قرار داده است.

پاسخی بگذارید