گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1400/06/31 14:13
شناسه : 399710

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: در این استان ظرفیت گسترده‌ای برای سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون و مقابله موثر با ویروس کرونا،‌ فراهم شده‌است.

بیژن سلیمان‌پور روز دوشنبه درجلسه شورای اطلاع رسانی قم در سالن کرامت استانداری، افزود:‌خوشبختانه روند واکسیناسیون در استان  در گروه سنی بالای ۱۸ سال بدون محدودیت سنی انجام می‌شود و شعار ما این است که درقم یک تن نیز از انجام واکسیناسیون باز نماند.
وی با بیان اینکه مردم قم نگران محدودیت‌های تردد شبانه برای انجام واکسیناسیون نباشند، گفت: بر اساس آمار ارائه شده توسط مراجع رسمی، وضعیت بیماری کرونا در سطح کشور و استان قم کاهشی است، اما نباید این مساله ما را گمراه کند و همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اولویت قرار دارد.
وی درادامه با اشاره به این‌که در جامعه اسلامی همه افراد نسبت به رعایت حقوق یکدیگر و محیط پیرامون خود مسئولیت اجتماعی بزرگی دارند، گفت: امروز واکسیناسیون به‌عنوان مساله‌ای جمعی نقش مهمی درمقابله با کرونا دارد و واکسن نزدن در این شرایط نوعی هنجار شکنی است.
سلیمان‌پور افزود:‌ تزریق واکسن یک مسئولیت اجتماعی مهم است و هر کس واکسن می‌زند علاوه بر حفظ سلامت خود و خانواده به سلامت جامعه نیز کمک می‌کند.
وی اظهار داشت:‌ بخشی از مردم تحت تاثیر برخی شبهه‌ها در فضای مجازی از واکسن زدن خودداری می‌کنند که لازم است در این رابطه از ظرفیت بسیار بالای پزشکان و متخصصان برای تشویق مردم به سمت واکسیناسیون استفاده شود.
وی افزود:‌ آمارهای بین المللی حکایت از اثربخشی بسیار زیاد واکسیناسیون در مقابله با ویروس کرونا و کاهش چشمگیر میزان فوتی‌های ناشی از آن دارد که این مساله در کشور ما نیز صدق می‌کند.
معان استاندارقم با اشاره به این که با انجام گسترده واکسیناسیون، وضعیت جامعه با رعایت دستورالعمل‌ها به شرایط قبل بازخواهد گشت، تاکید کرد: برخورد قانونی لازم با کسانی که در فضای مجازی علیه واکسیناسیون فعالیت می‌کنند توسط مراجع انتظامی و قضایی صورت می‌گیرد.
وی همچنین در سخنان خود به موضوع پیاده روی اربعین پرداخت و بیان داشت: تدبیر لازم برای انجام سریع و با سهولت بیشتر تست‌های پی سی آر از زائران اربعین استان در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: همه ملت ایران دوست دارند در این حماسه عظیم حاضر شوند اما شرایط سخت است و حفظ سلامت و جان زائران نیز در این مساله اهمیت دارد و باید نهایت تلاش برای انجام این سفر معنوی با رعایت پروتکل‌ها صورت گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مدارس و دانشگاه‌ها در زمان معین خود آغاز به کار خواهد کرد اما فعلا فعالیت آن‌ها به شکل غیر حضوری است ولی پس از واکسیناسیون دانش‌آموزان، بستر و زمینه برای بازگشایی حضوری این مراکز نیز فراهم خواهد شد.
سلیمان‌پور همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس تاکید کرد: هفته دفاع مقدس یادآور مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های ملت ایران است و یاد و خاطره شهدا را گرامی می‌داریم، باور داشته باشیم که شهدا چراغ راه هستند و می‌توانند ما را از گمراهی نجات دهند.
مدیر گروه آموزش و ارتقا سلامت مرکز بهداشت قم نیز در این جلسه گفت: شاهد روند نزولی تعداد افراد بستری شده در مراکز درمانی استان به دلیل کرونا هستیم و امید است با سرعت یافتن روند واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها از پیک موجود با سرعت بیشتری عبور کنیم.
محمد تقی سلطانی افزود: درصد مثبت بودن تست‌های پی سی آر انجام شده درقم نیز روند نزولی دارد اما زمانی باید از این وضعیت پیش آمده خوشحال باشیم که میزان افراد دریافت کننده دُز دوم واکسن کرونا در سطح استان از ۷۰ درصد نیز بیشتر شود.
وی ادامه داد:‌ مراکز تزریق واکسن درسطح استان فعال هستند و با حذف شرایط سنی، همه افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند برای دریافت واکسن مراجعه کنند، برای دانش‌آموزان نیز بر اساس اولویت بندی سنی روند واکسیناسیون آغاز شده‌است.
وی از همشهریانی که پرونده سلامت خود را در پایگاه‌های بهداشت تشکیل نداند خواست پس از  تکمیل پرونده سلامت خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن، برای دریافت واکسن به مراکز تعیین شده واکسیناسیون مراجعه کنند و از خدمات نظام سلامت بهره‌مند شوند.
در پایان این جلسه نیز از آقای عباسعلی محمدی مطلع، خبرنگار و فعال فضای مجازی، به دلیل تهیه اثر در موضوع واکسیناسیون و تشویق مردم به انجام آن،‌ تجلیل شد.

پاسخی بگذارید