به مناسبت هفته دفاع مقدس:
گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1400/07/4 11:42
شناسه : 399730

به مناسبت هفته دفاع مقدس طی مراسمی با حضور استاندار قم از محور دیار عاشقان و سردیس جدید سرداران شهید و علما در ورودی اصلی باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس قم رونمایی شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم در حاشیه این آیین  افزود: محورهای باغ موزه دفاع مقدس نامگذاری های مختلفی شده و در این بین یکی از محورهای اصلی که ورودی باغ انقلاب و دفاع مقدس قم است به " دیار عاشقان" نامگذاری شده و طی یک برنامه زمان بندی شده خروجی سمپوزیوم های سرداران شهید و علما در این محور جانمایی شود.

سیدمحمد موسوی منش ادامه داد: در فاز اول این محور شش سردیس شهیدان جواد دل آذر، مهدی زین الدین، اسماعیل صادقی، عباس اکبری و آیت الله سیدمحمدرضا سعیدی و سید مصطفی خمینی نصب شده و در فازهای بعدی سردیس سرداران و علمای دیگر اضافه خواهد شد.

موسوی منش خاطرنشان کرد:هنرمندان برای طرحی سردیس سرداران شهید و علما می توانند رزمه و آثار خود را برای داوری و بررسی کارشناسی به سازمان زیباسازی شهرداری قم ارسال کنند تا پس از تایید با حضور در کارگاه فنی اقدام به طراحی و ساخت سردیس های جدید نمایند.

وی تصریح کرد: در ساخت سردیس شهدای رافت و مهربانی در چهره در کنار اقتدار و عظمت آنها باید مورد توجه هنرمندان ارزشی باشد.

موسوی منش افزود: علاوه بر شش سردیس نصب شده در باغ موزه دفاع مقدس، سردیس شهیدان مرتضی آوینی، علی اوسطی و حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس نیز در مناطق دیگر شهر قم قرار گرفته است.

وی تصریح کرد:  دومین دیوارنگاره شهیدان حاج قاسم سلیمانی، سعید سامانلو و مهدی علیدوست از شهدای مدافع حرم در سطح منطقه دو در انتهای خیابان شاهد رونمایی و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان زییاسازی شهرداری قم اظهار داشت: سومین دیوارنگاره شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس نیز به زودی در یکی از مناطق شهری قم آغاز خواهد شد.

۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

پاسخی بگذارید