گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1400/07/4 11:45
شناسه : 399737

نخستین شب برنامه «شب‌های پرستاره» همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی بنیاد روایت حیات طیبه ، نخستین شب برنامه «شب‌های پرستاره» با حضور گسترده مردم قم همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با روایتگری حاج حسین یکتا در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار شد.

حاج حسین یکتا در این برنامه، روایات خود را با قیام و انقلاب حضرت امام (ره) و حضور ایشان در قم، ولایتمداری مردم قم، تعابیر ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد افتخارات قم بخصوص فرماندهان شهید لشکر ۱۷ علی این ابیطالب (ع) آغاز کرد.

وی سپس با اشاره به شخصیت سردار شهید والامقام «مهدی زین الدین» عنوان کرد: این شهید عزیز رتبه تک رقمی دانشگاه را کسب کرده و عازم بهترین دانشگاه‌ها بود، اما ولایت پذیری اش موجب شد به خدمت در جهاد سازندگی در روستا‌ها و نیز حضور در جبهه روی آورد.

حاج حسین یکتا ادامه داد: از شهید زین‌الدین سؤال شد دوست داری چگونه به شهادت برسی گفت همان‌گونه که خدادوست دارد، فرمانده ای شهید زین‌الدین را در عالم رؤیا دید و گفت کجا هستی که پاسخ داد ما در جمع شما هستیم و گفت که در اینجا مقام سیادت به من داده‌اند.

وی گفت: شهید زین‌الدین، شهید صادقی، شهید جنابان، شهید دل آذر، شهید کلهری و بسیاری از فرماندهان و شهدای گران‌قدری در گلزار شهدا هستند که باید همواره به یاد این عزیزان باشیم، سپهبد قرنی اولین شهید ترور به دست گروهک فرقان در قم دفن است و باید از شهدای ارتشی یاد کنیم که در این مکان دفن هستند گلزار شهدای قم گلزار بین‌المللی است، شهید کمال کورسل از کشور فرانسه در این مکان دفن است که با دعای کمیل شیعه شد و در جبهه‌های حق علیه باطل به شهادت رسید.

روایتگر دفاع مقدس خاطرنشان کرد: باید از مادران شهید فاطمی یاد کنیم که گفت هنگامی‌که ساواک به منزلم ریخت مشاهده کردم که استخوان فرزندانم لای درودیوار خورد شد و اعلامیه ارتحال فرزندم را در روزنامه مشاهده کردم، پس از شهادت فرزند دومش همسرش سکته و فوت کرد، نسل جوان باید با مادر شهید کار کوب زاده آشنا شوند که 3 فرزندش به شهادت رسیدند و همچنان یکی از فرزندانش مفقودالاثر است.

برنامه شب‌های پرستاره دو شب دیگر نیز بعد از نماز مغرب و عشا برقرار خواهد بود؛ نخستین شب این برنامه، به طور زنده از شبکه یک سیما پخش شد و این برنامه روز پنجشنبه از شبکه سوم سیما و روز جمعه از شبکه افق به طور مستقیم پخش خواهد شدو رادیو سراسری (ایران)، رادیو قم، شبکه استانی قم (نور) و دیگر شبکه های استانی این برنامه را تحت پوشش زنده قرار خواهند داد. همچنین این برنامه از طریق صفحه اجتماعی و آپارات بنیاد روایت حیات طیبه  به آدرس  revayat_info و شبکه ملی شاد پخش می شود.

پاسخی بگذارید