تاریخ : 1400/07/10 13:19
شناسه : 399766

رئیس اتحادیه غلات روسیه با اشاره به مشاهدات خود از سفر به ایران و بازدید از برخی مراکز اقتصادی و مالی این کشور گفت که پیشرفت اقتصادی و نظام مالی ایران بالاتر از آن چیزی بود که تصور می کرد.

 آرکادی زلوچیفسکی رئیس اتحادیه غلات روسیه که تابستان گذشته برای انجام دیدار کاری به ایران سفر کرده بود، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مسکو گفت که مشاهدات وی در سفر به ایران با آنچه که قبلا تصور می کرد و از اخبار رسانه ها برداشت کرده بود کاملا متفاوت بود.  

زلوچیفسکی گفت: من برای شرکت در نخستین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا به ایران سفر کرده بودم و فرصتی به دست آوردم تا از نزدیک با پیشرفت های اقتصادی ایران آشنا شوم.  

وی افزود: به هیچ وجه انتظار نداشتم بازار ایران تا این اندازه توسعه یافته باشد.  

روسیه برای توسعه همکاریها با ایران آمادگی دارد

رئیس اتحادیه غلات روسیه با اشاره به اینکه روسیه از عمده ترین تولید کنندگان غلات در جهان است که در سالهای اخیر تا بیش از ۱۱۰ میلیون تن غلات در سال تولید کرده است، اظهار کرد: در سالهای اخیر روسیه تا ۴۵ میلیون تن غلات به کشورهای مختلف صادر کرده است.  

وی افزود: بخش عمده غلات صادراتی روسیه به کشورهای دیگر را گندم تشکیل می دهد.


به گفته زلوچیفسکی، ایران در زمان حاضر در مکان دوم خریداران غلات روسیه قرار دارد.  

رئیس اتحادیه غلات روسیه گفت: ما امیدواریم  بر اساس تصمیمی که اخیرا  برای ارتباط مستقیم تولید کنندگان غلات در روسیه و واردگنندگان ایرانی آن گرفته شد به توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران در عرصه تجارت غلات کمک کند.  

وی خاطرنشان کرد که این تفاهمنامه زیر ساخت های روابط تجاری در عرصه غلات را ایجاد می کند.  

رئیس اتحادیه غلات روسیه تصریح کرد که نماینده ای را برای همکاری با ایران تعیین کرده است که این اقدام به توسعه همکاریهای دو کشور کمک خواهد کرد.

وی همچنین برای حل مسائل مربوط به تامین مالی در روابط تجاری بین ایران و روسیه ابراز امیدواری کرد.  

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از مسکو، روز سه شنبه تفاهمنامه ای بین  آرکادی زلوچیفسکی رئیس اتحادیه غلات روسیه و علیرضا جعفری نماینده این اتحادیه در جمهوری اسلامی ایران امضا شد که  بر اساس آن واردکنندگان و تشکل های ایران می توانند مستقیما از طریق نمایندگی اتحادیه غلات روسیه در ایران در خواست ها و هرگونه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

این تفاهمنامه به دنبال سفر رئیس اتحادیه غلات روسیه به ایران برای بازدید از نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در تیرماه سال جاری و پیگیری های بعد از آن بین آرکادی زلوچیفسکی رئیس اتحادیه غلات روسیه و «علیرضا جعفری» نماینده این اتحادیه در  جمهوری اسلامی ایران که ریاست ستاد برگزاری نمایشگاه اختصاصی اوراسیا را نیز به عهده دارد، امضا شد.

جعفری در این رابطه گفت: بر اساس این تفاهمنامه، برای خرید غلات در خواست ها مستقیما به اتحادیه ارسال و اتحادیه نیز آن را برای تولید کنندگان خود ارسال خواهد کرد که این امر باعث خواهد شد تا بهترین قیمت و پایین ترین قیمت غلات به طرف خریدار و واردکننده ایرانی اعلام شود.

او تصریح کرد :واردکنندگان و تشکل های ایران می توانند مستقیما از طریق نمایندگی اتحادیه غلات روسیه در ایران در خواست ها و هرگونه اطلاعات مورد نیاز را دریافت نمایند.

پاسخی بگذارید