تاریخ : 1400/07/19 11:43
شناسه : 399793

یک مقام روس اعلام کرد که روسیه بطور مشروط به ویکتوریا نولند معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا که در فهرست سیاه تحریم های روسیه قرار داشت، روادید برای سفر به مسکو داده است.

روزنامه کامرسانت چاپ مسکو روز شنبه به نقل از یک مقام آگاه روس و بدون اشاره به نام وی نوشت: ویکتوریا نولند معاون وزارت خارجه آمریکا می تواند در ماه اکتبر جاری به روسیه سفر کند اما مسکو امیدوار است که واشنگتن نیز حرکت مشابهی در مورد یک مقام روس انجام دهد.

رسانه روسی به نقل از این مقام روس افزود: موضوع محدودیت ویزایی دیپلمات های روسی برای سفر به آمریکا ازجمله کنستانتین ورونتسف کارشناس اداره عدم انتشار و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه مطرح است.

به نوشته رسانه روسی، آمریکا از پاییز سال ۲۰۱۹ به این مقام روس روادید برای سفر به آمریکا نمی دهد و علاوه بر وی ۱۳ نفر از مقامهای وزارت دفاع روسیه و شرکت دولتی فضایی روس کوسموس هم از دریافت روادید سفر به این کشور محروم شده اند.  

روزنامه کامرسانت در ادامه نوشت: ویکتوریا نولند معاون وزیر خارجه آمریکا در سفر به مسکو با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد موشکی و هسته ای این کشور و آندره رودنکو معاون دیگر وزارت خارجه روسیه و دیمیتری کوزاک معاون دفتر رئیس جمهوری روسیه دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

در همین حال امروز ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که ویکتوریا نولند معاون وزیر خارجه آمریکا از ۱۱ تا ۱۳ ماه اکتبر (دوشنبه تا چهارشنبه این هفته) به مسکو سفر می کند.

زاخارووا در کانال تلگرامی خود نوشت: تایید می کنیم که برای سفر ویکتوریا نولند معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا به روسیه از ۱۱ تا ۱۳ ماه اکتبر توافق بدست آمده است.

قرار است نولند در دیدار با طرف روسی درخصوص موضوعاات مهم دوجانبه و منطقه ای و بین المللی گفت و گو و مذاکره کند.

روابط روسیه و آمریکا تیره است و واشنگتن از سال ۲۰۱۴ بیش از یکصد بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد مسکو وضع کرده و مقامها و شهروندان روس را در فهرست سیاه تحریم ها قرار داده است.

پاسخی بگذارید