گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1400/07/19 11:18
شناسه : 399800

استاندار قم با مهم دانستن تحقق پلیس هوشمند و مسلح شدن به ابزارهای نرم افزاری برای مقابله با دشمنان، گفت: خوشبختانه شاهد توسعه پلیس هوشمند و بهره‌گیری از فناوری درسطح استان هستیم.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری قم،بهرام سرمست درمراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد، طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان هشت ساله دفاع مقدس، مدافعان حرم و حریم امنیت و جبهه سلامت، اظهار داشت: الگوی توسعه پایدار نظام اسلامی بر مبنای نظم آفرینی درحوزه‌های مختلف است.

وی امنیت و آرامش را پایه اساسی توسعه پایدار دانست و افزود: هیچ کار توسعه‌ای بدون تامین امنیت در هیچ جامعه‌ای رخ نخواهد داد.

سرمست همفکری و تعامل اعضای شورای تامین استان برای تامین امنیت را مورد توجه قرار داد و گفت: تحقق این مهم همواره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده، و خوشبختانه در استان نهایت همدلی و تعامل سازنده میان اعضای شورای تامین استان برقرار است.

وی درادامه شیوع کرونا در سطح کشور و استان را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: مسئولان استان ضمن مدیریت شرایط حاد کرونایی، توانسته‌اند امنیت را به صورت چشمگیری افزایش دهند که نیروی پلیس در این راستا نقش اساسی ایفا کرده‌است.

وی نامگذاری سال جاری تحت عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها را نیز مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اصلی مسئولان استان تحقق این شعار بوده‌است و به صورت ویژه تحت عنوان سه‌شنبه‌های اقتصادی به دنبال رفع مشکل واحد اقتصادی بوده‌ایم و خوشبختانه در سایه تدابیر اتخاذ شده، جز استان‌های برتر از نظر تامین امنیت سرمایه‌گذاری در سطح کشور محسوب می‌شود.

سرمست با بیان اینکه نیروی انتظامی نیز در راستای تحقق شعار سال نقش موثری ایفا کرده، گفت: پلیس درنظام اسلامی نقش چندوجهی دارد و در زمینه‌های مختلف از جمله معنویت و اخلاق، دفاع از حقوق شهروندی، اقتصاد و امنیت پشتیبان مدیران اجرایی است.

وی تصریح کرد: گسترش معنویت و اخلاق، تامین امنیت پایدار، بهبود معیشت و تامین سلامت مردم همواره مورد توجه مدیریت استان بوده و با تعامل بین مسئولان در این حوزه‌ها عملکرد مثبتی را شاهد بوده‌ایم، نیروی انتظامی همواره در همه این میدان‌ها حضور موثری داشته‌است.

استاندار قم توسعه ابزارهای الکترونیکی در دنیا را نیز مورد توجه قرار داد و با تاکید بر تحقق پلیس هوشمند گفت: اگر امروز پلیس مسلح به ابزارهای نرم افزاری نباشد در مقابله با دشمنان و قانون شکنان عملکرد مطلوبی نخواهد داشت.

وی بیان کرد: خوشبختانه شاهد توسعه پلیس هوشمند و بهره‌گیری از ابزارهای فناوری در سطح استان هستیم.

سرمست بیان کرد: انتظار از پلیس تراز نظام اسلامی این است که در مقابله با مجرمان قاطع و مقتدر و در مسیر حفظ امنیت شهروندان، پاسخگو، مردم‌دار و اخلاق مدار باشد.

پاسخی بگذارید