گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1400/07/20 11:32
شناسه : 399803

معاون تربیت و آموزش فرمانده ناجای قم گفت: با توجه به همکاری مردم و پلیس آمار جرائم خشن در استان قم کاهش یافته است.


به گزارش خبرنگار روزنامه شاخه سبزمهرداد حاجی زاده که روزشنبه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در دفتر  این روزنامه حضور یافت افزود: در یک سال گذشته در زمینه جرائم عمومی نیز در انواع جرائم با 11 درصد کاهش مواجه شدیم که نشان دهنده عملکرد پلیس است.
معاون تربیت و آموزش فرمانده ناجای قم یکی از برنامه های در دست انجام پلیس را ، تمرکز بر روی پلیس هوشنمد دانست و بیان کرد: شعار امسال ناجا امنیت پایدارو پلیس هوشمند است که برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند« باید در کارها برای پیشرفت بیشتر تحول ایجاد شود» حرکت به سمت پلیس هوشمند هدفی است که در افق و چشم اندازنیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات اساسی در خدمات الکترونیک پلیس با بهره‌مندی از هوش مصنوعی خواهیم بود.
حاجی زاده با اشاره به روند هوشمندسازی نیروی انتظامی، اظهار داشت: بنا بر تأکید فرمانده نیروی انتظامی فرایند هوشمندسازی پلیس که از سال‌های قبل کلید خورده است، با سرعت بیشتری دنبال می‌شود.
وی بیان کرد: وقتی از هوشمندی سخن به میان می‌آید دو نوع هوشمندی مدنظر است نقطه بیانی مدیریت هوشمند و دیگری مدیر هوشمند که منظور از مدیریت هوشمند بهره‌گیری از فرایندها و سبک‌هایی است که به اداره کارآمدی سازمان نتیجه می‌رساند و موجب کاهش خطا و کاستی‌ها شده و بستر انجام سریع و دقیق مأموریت را مهیا می‌سازد.
معاون تربیت و آموزش فرمانده ناجای قم اظهارکرد: دیگر نمی‌توان با راهبردهای سنتی، مأموریت‌های پلیس را به صورت سودمند و اثربخش به نتیجه رساند و تأکید کرد که به همین جهت ناگزیریم که گام در قلمرو و حیطه هوشمندی و حتی فرا هوشمندی نهادها، طرح‌ها با تدبیرها نهیم.
حاجی زاده با بیان اینکه هدف پلیس کاهش جرم، ایجاد امنیت و جلب راضایت مردم است تصریح کرد: ارتباط هدفمند با مراکز پژوهشی، طرح مسائل و مشکلات پلیس برای جامعه نخبگان و دریافت راه‌حل راهبری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تطابق توانمندی‌های نخبگان با نیازهای پلیس را از جمله موارد است که در دستور کار قرار دارد.
وی با قدردانی از همکاری رسانه با پلیس در آگاهی بخشی و ایجاد امنیت گفت: رسانه بازوی توانمند پلیس در جامعه هستند و اصحاب رسانه قم تعامل بسیار خوبی با نیروی انتظامی دارند که جای تقدیر دارد.

پاسخی بگذارید