آیت‌الله نوری همدانی:
گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1400/07/19 11:36
شناسه : 399805

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید با صدور پیامی ضمن محکوم کردن انفجار در مسجد سیدآباد استان قندوز افغانستان،‌ گفت: این جنایتکاران؛ چه کسانی که در کشتار و زخمی کردن دخالت داشتند و چه کسانی که به‌عنوان پشتیبانی و چه کسانی که نقشه این جنایت‌ها را می‌کشند مجازات شوند.

به گزارش پایگاه خبری آیت‌الله نوری همدانی،‌ در این پیام آمده است: با کمال تاسف شاهد کشتار جمع کثیری از نمازگزاران مظلوم و بی‌گناه مسجد سیدآباد  استان قندوز هستم.

آیت‌الله نوری همدانی در این پیام اضافه کرده است: این اقدام کینه‌توزانه، باعث غم و اندوه نه‌تنها مسلمانان بلکه هر انسان آزاده‌ای گردید، ازاین‌رو بر همه انسان‌ها و بر همه مسلمانان لازم است آن را محکوم کنند.

این پیام ادامه یافته است: این‌جانب ضمن محکوم کردن این جنایت هولناک و با عرض تسلیت و تعزیت و ابراز همدردی با ملت مسلمان افغانستان و خانواده این قربانیان مظلوم، از خداوند سبحان برای آن شهدای عزیز علو درجات و برای بازماندگان صبر عظیم را مسالت می‌نمایم.

ظهر جمعه هفته قبل هنگام ادای نماز جمعه در مسجد شیعیان در شهرستان سیدآباد انفجاری رخ داد که پزشکان بدون مرز در ولایت قندوز افغانستان تاکنون تعداد شهدا را ۵۰ و زخمی‌ها را بیش از ۱۰۰ نفر اعلام کرد.

گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای حمله انتحاری به یک مسجد شیعیان در شهرستان سیدآباد ولایت قندوز افغانستان را بر عهده گرفت.

پس از تسلط گروه طالبان بر تمام افغانستان این نخستین حمله انتحاری خونین در مسجد شیعیان است.

پیش‌ازاین نیز داعش مسوولیت حمله به فرودگاه کابل را که به کشته شدن ۱۷۰ تن انجامید، پذیرفت.

پاسخی بگذارید