مدیرکل تعزیرات حکومتی قم خبرداد:
گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1400/07/19 11:29
شناسه : 399807

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم گفت: ۲۶۸ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار به ارزش یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال از یک خودروی پژو در عوارضی آزادراه قم - تهران کشف شد.


به گزارش عصر شنبه روابط عمومی تعزیرات حکومتی قم، مهدی ریاضی اظهار داشت: ماموران کاشف در حین کنترل خودروهای عبوری در موقعیت عوارضی قم - تهران به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مظنون شدند که پس از توقیف و بازرسی از این خودرو ۲۶۸ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار به ظن قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون و ۸۲۵ هزار و ۷۴۸ ریال کشف و سپس مراتب جهت سیر مراحل رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم افزود: با تشکیل پرونده، شعبه ویژه رسیدگی به تخلف‌های قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی استان، پس از احضار متهم و استماع اظهارها و گرفتن آخرین دفاعیات متهم، به دلیل عجز نامبرده از ارائه مدارک مثبته، پس از رسیدگی، اتهام قاچاق را محرز و مسلم دانسته، متهم را علاوه بر ضبط کالای دخانی قاچاق به نفع دولت، با احتساب جزای نقدی بدل از ضبط خودرو حامل، در مجموع به پرداخت مبلغ ۲ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم نمود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس قانون  تمامی محمولهِ مکشوفه توسط مرجع کاشف، به اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکیِ استان تحویل داده شد.

پاسخی بگذارید