معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد قم:
گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1400/07/19 11:51
شناسه : 399815

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد قم از کمک هفت میلیارد ریالی این نهاد در قالب لوازم خانگی و مواد بهداشتی به سالمندان استان در هفته تکریم سالمندان خبر داد.

محمد ابراهیم نعیمی لزوم رسیدگی به سالمندان را خاطرنشان کرد، و اظهار داشت: تعدادی از مدیران این نهاد در این هفته به ملاقات برخی از این افراد سالخورده رفته و آنها را تکریم کردند.

وی با اشاره به اینکه این بازدیدها از آسایشگاه سالمندان با مجوز مسئولان مرتبط، درفضای باز و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام شد، افزود: هدایای نقدی پیش بینی شده نیز به سالمندان اهدا شد.

نعیمی با بیان اینکه در ملاقات‌های انجام شده از منازل ۴۰ سالمند تحت حمایت این نهاد مشاهده شد که یخچال‌های آنها فرسوده و برای حدود ۳۰ سال قبل است، تصریح کرد: همزمان با روز جهانی سالمندان ۴۰ دستگاه یخچال به ارزش ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال به این سالمندان اهدا شد.

وی از اعطای اقلام بهداشتی از قبیل ماسک و مواد ضدعفونی کننده به هزار و ۴۲۵ سالمند خبر داد و گفت: ارزش این اقلام بالغ بر چهار میلیارد و ۸۵۰ میلیون است.

معاون کمیته امداد قم خواستار مشارکت مردم نیکوکار و خیران در طرح تکریم سالمندان با عنوان پویش حبیب بن مظاهر شد، و گفت: شماره کارت ۶۱۰۴۴۳۳۷۷۰۱۱۶۳۹۸ بانک ملت با کد شناسه ۹۳۴۷۴۸ برای این پویش و کمک به سالمندان نیازمند استان در نظر گرفته شده است.

۳۳۰ طرح اشتغال برای مددجویان کمیته امداد قم ایجاد شد

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد قم نیز از پرداخت ۹۶,۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال‌زایی به ۳۳۰ تَن از نیازمندان استان خبر داد.

مهرداد مصلح با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال ۹۶,۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال‌زایی به نیازمندان پرداخت شده، گفت: نتیجه اعطای این تسهیلات ایجاد ۳۳۰ طرح اشتغال در استان است.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال ۳۳۰ فقره وام به مددجویان این نهاد در استان پرداخت شد، تصریح کرد: ۱۸۹ فقره از این تسهیلات از محل منابع بانکی، ۱۲۸ فقره از محل صندوق امداد ولایت و ۱۳ فقره نیز از محل هم افزایی با بانک مهر ایران به سرپرستان خانوارهای تحت حمایت و فرزندان ذکور مستعد کار آنها پرداخت شده‌است.

معاون کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال‌ جاری ۱۰۳ مورد اشتغال از طریق کاریابی انجام شده، بیان داشت: ۵۰ درصد این تسهیلات به کارفرمایان و بقیه آن نیز به صورت پرداخت ۱۰۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما به مدت ۲ سال محقق خواهد شد.

پاسخی بگذارید